تولید مودم بومی ثابت و همراه، با حمایت ایرانسل آغاز شد

برای اولین بار در ایران، خط تولید مودم بومی TF-i60 S1، با قابلیت پشتیبانی از فناوری اینترنت همراه و ثابت، با حمایت ایرانسل، راه‌اندازی شد.

به گزارش پرشین خودرو، این مودم، یک مودم دوگانه (Dual) است که علاوه بر اینترنت پرسرعت همراه (FD-LTE)، از فناوری اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) نیز پشتیبانی می‌کند و در ادامۀ مودم‌های بومی تولید شده با حمایت ایرانسل، نخستین مودم بومی دارای ویژگی فوق است

.

 

مودم بومی TF-i60 S1 توسط شرکت «سامانه آزمای قائم» و با حمایت ایرانسل و سازمان اوقاف و امور خیریه تولید شده است

.

 

در مراسم راه‌اندازی خط تولید این مودم که صبح سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، در مجتمع عقیق شهر کرج برگزار شد، دکتر علی آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر عزیزالله شهبازی استاندار البرز، حجت‌الاسلام دکتر سید مهدی خاموشی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، دکتر سید ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل حضور داشتند.

در این مراسم، علاوه بر راه‌اندازی خط تولید مودم بومی و نیز سامانۀ تولید برق خورشیدی قابل حمل، کلنگ احداث سوله‌های جدید برای تولید تجهیزات الکترونیک و ارتباطی نیز به زمین زده شد.

 

 

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم طی سخنانی، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» توسط مقام معظم رهبری، ابراز امیدواری کرد با توسعۀ روند حمایت از بومی‌سازی تجهیزات ارتباطی، کشور شاهد قطع وابستگی در واردات و استفاده از تولیدات داخلی باشد و از خروج ارز از کشور جلوگیری و به ایجاد اشتغال کمک شود.

وی گفت: ایرانسل توجه به بومی‌سازی و کمک به تولید داخلی تجهیزات فناوری‌اطلاعات و ارتباطاتِ مورد نیاز اپراتور را از حدود دو سال پیش، با جدیت بیشتری پیگیری کرده و هم‌اکنون، بومی‌سازی بسیاری از انواع تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز، به نتیجه رسیده و امروز، تولید نخستین مودم بومی با قابلیت پشتیبانی از فناوری اینترنت پرسرعت ثابت و همراه، رسماً آغاز می‌شود.

 

 

عباسی‌آرند با تشکر از رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برای ورود به حمایت از فناوری و بومی‌سازی تجهیزات فناوری‌اطلاعات و ارتباطات تأکید کرد: این اتفاق، نشان‌دهندۀ همکاری بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری، تولید و فروش و توزیع است و امیدوارم با ادامۀ این حمایت، از طرفی نیاز بازار تأمین شده و قیمت‌ها اصلاح و تعدیل شود و از طرف دیگر، پروژه‌هایی مانند تولید بومی گوشی و تبلت و نیز تجهیزات اکتیو شبکه نیز به نتیجه برسد.

وی افزود: دیدیم که در دوران کرونا، استفاده از ظرفیت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، به شدت افزایش یافت و طبعاً لازم است زیرساخت‌های مورد نیاز در این زمینه نیز، همزمان توسعه یابد که امروز، یکی از این زیرساخت‌ها راه‌اندازی می‌شود.

 

 

در این مراسم، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری نیز با تقدیر از اقدام ایرانسل در حمایت از بومی‌سازی تجهیزات ارتباطی، بر لزوم توجه به بهره‌وری و استفاده از فرصت جوانی جمعیت تأکید کرد و بخش الکترونیک را یکی از بخش‌هایی دانست که باید در زمینۀ بومی‌سازی تجهیزات آن، فعالیت دوچندانی انجام و نیاز کشور در این زمینه مرتفع شود.

آقامحمدی، همچنین خواستار تشکیل جلساتی با حضور سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر مقامات ذی‌ربط برای پیگیری توسعۀ کارخانه‌های نوآوری در کشور شد.

 

 

استاندار البرز نیز در این دیدار، با تشکر از مدیرعامل ایرانسل و سایر حامیان این پروژه، تصریح کرد: استان البرز برای همکاری و حمایت از پروژه‌های مشابه آماده است و دست شما را به گرمی می‌فشارد.

 

 

همچنین رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در این مراسم، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ضمن تشکر از از مدیرعامل ایرانسل و سایر دست‌اندرکاران این پروژه، بر عزم این سازمان نسبت به اختصاص بهترین ظرفیت‌های موجود، به شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد.

خاموشی افزود: تشریک مساعی نهادهای مختلف خصوصی و دولتی در چنین پروژه‌هایی را به فال نیک می‌گیریم و آماده‌ایم تا ظرفیت‌های مختلفِ در اختیار سازمان اوقاف را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم.

 

 

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه تولید، یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است، گفت: خوشحالم که در مسیر اجرای این پروژه، با تدبیر مدیرعامل ایرانسل و سایر عزیزان، یکی از افتخارات اررزشمند و فاخر در کشور رقم می‌خورد.

هاشمی افزود: با همکاری اپراتورها از جمله ایرانسل، بنا را بر این گذاشته‌ایم که طرح جامع تولید گوشی تلفن‌همراه را با مشارکت سایر بخش‌ها پیش ببریم و نیاز بازار داخلی تأمین کنیم.

 

 

با راه‌اندازی این پروژه، برای تولید ماهانه بیش از ۱۵هزار دستگاه مودم در کشور، ایجاد ظرفیت شده است. ایرانسل پیش از این نیز، در راستای حمایت از بومی‌سازی تجهیزات فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، با دو شرکت دیگر تولیدکنندۀ مودم، همکاری و از تولید مودم بومی حمایت کرده است.

کد خبر 132277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha