توضیح وزارت خارجه آمریکا درباره رفع تحریم ۳ مقام سابق ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ارتباطی بین رفع تحریم سه مقام سابق دولت ایران و مذاکرات جاری در وین برای تعیین سرنوشت برجام، وجود ندارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت ارتباطی بین لغو تحریم های سه مقام سابق دولت ایران و مذاکرات جاری در وین برای تعیین سرنوشت برجام، وجود ندارد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای گفته بود که وزارت های خارجه و خزانه داری آمریکا تحریم ها علیه سه مقام سابق دولت ایران و دو شرکتی که پیشتر در خرید، فروش، انتقال، یا بازاریابی محصولات پتروشیمی ایران دخیل بودند، را در نتیجه تغییر وضعیت یا رفتار از سوی طرف های تحریم شده، رفع می کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در همین راستا گفت که قطعا هیچ ارتباطی بین حذف نام (افراد و شرکت ها) و مذاکرات وین برای تعیین سرنوشت توافق هسته ای سال 2015 وجود ندارد.

پرایس در این رابطه افزود که این یک روال معمول و فنی مطابق با اصول تحریم ها و فرایندهای اداری است که وزارت خزانه داری آمریکا به طور معمول بررسی و اقدام مناسب را صورت می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات وین ادامه داد که با وجود پیشرفت در دوره های قبلی مذاکره، همچنان چالش ها باقی مانده و مسائل بزرگ باعث اختلاف میان طرفین است.

کد خبر 132319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha