صدور مجوز مصرف واکسن «کووایران برکت»

وزیر بهداشت از صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن ایرانی کرونا (کووایران برکت) خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی در استان مرکزی گفت: امروز می‌خواهم یک خبر خوشی را در این استان بگویم که آن هم اجازه مصرف واکسن ایرانی کووایران برکت است که دیروز صادر شد.

وی گفت: شب‌های زیادی نخوابیدم اما اکثر شب‌ها از اضطراب بود، اما دیشب از ذوق این نخوابیدم که خدا این مرحمت را کرد که ما قول‌هایی که داده بودیم را عملی کنیم.
صدور مجوز واکسن پاستور؛ بزودی

نمکی در بیست و نهمین آیین پویش ره سلامت در استان مرکزی ادامه داد: درباره واکسن تولید مشترک پاستور و کوبا نیز قرار شد پاستور مدارک را آماده کند و طی هفته آینده اقدام کنیم. بنابراین واکسن برکت به مجموعه واکسیناسیون ما می پیوندد و پاستور هفته آینده خواهد پیوست.

نمکی در بیست و نهمین آیین پویش ره سلامت در استان مرکزی گفت: این استان به هر حال استانی است که مردی از آن برخاست که تاریخ جهان را متحول کرد و قضاوت این تحول را به تحلیل گران مسائل سیاسی و اجتماعی می‌سپاریم. استان عزیز و بزرگی است و قرب جوار این شهر با بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) یک وجهه دیگری به این شهر می‌دهد.

 

واکسن



وی افزود: اراک به دلیل نزدیکی به قم به عنوان اولین مرکز بیماری و بعد از آن گیلان از همان لحظه‌های اول مورد دغدغه و اضطراب ما در ستاد وزارت بهداشت بود. قبل از ورورد ویروس به کشور و همان اوایلی که در ووهان چین اعلام شد، تمام هم و غم‌مان رصد گردش ویروس در کشور بود. یکی از جاهایی که ما نگرانش بودیم، جاهایی بود که به کانون‌های اولیه بیماری نزدیک بود. مانند اراک، کاشان و شهرهایی که به قم نزدیک‌تر بودند. من شبانه روز ممتد و طولانی رصد می‌کردم. گاهی حیرت می‌کنم که چگونه شد که شبانه روز ممتد و طولانی نخوابید، اما انرژی کار را خداوند مرحمت کرد. همان زمان در استان یک پزشک متخصص اورژانس مبتلا شده بود که حالش در اینجا بد شده بود و خدا رو شکر این فرد به ما برگشت.

نمکی ادامه داد:روزهای اول هیچ یک از ما ویروس را نمی‌شناختیم، رفتارش را نمی‌دانستیم و نمی‌دانستیم که با ما چه خواهد کرد. عزیزان ما در استان مرکزی با هدایت استاندار و همدلی و وفاق سایر دستگاه ها و زحمات شبانه روزی کادر بهداشت و درمان نقش آفرینی خوبی کردند و امروز می‌توانیم بگوییم که یکی از استان‌های با نمره بسیار خوب و قابل قبول استان مرکزی است.

وزیر بهداشت گفت: روزهای سختی بر همه ما گذشت و خدا را شکر می‌کنم که امروز ما علاوه بر اینکه در باتلاق کرونا نماندیم، اقدامات خوبی هم انجام دادیم. موج چهارم کرونا که یکی از سهمگین‌ترین امواج با ویروس انگلیسی بود و دیدید که در شهرهایی در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا، با مجهزترین زیرساخت‌ها، با خزانه‌های پر و دلارها و پوند فراوان و دروازه‌های باز و بدون تحریم بیماران‌شان پشت در بیمارستان سرگردان شد، اما اینجا به لطف خداوند حتی یک بیمار در پشت در هیچ بیمارستانی سرگردان نشد و از آن افتخارآمیزتر اینکه ما بیمار غیرکرونایی نیازمند به آی سی یو و خدمات ویژه هم نگذاشتیم که سرگردان شود.

کد خبر 132380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha