متوسط سن خودروها در آمریکا چقدر است؟

موسسه IHS مارکت طی گزارشی رقم متوسط سن خودروها در آمریکا را اعلام کرد که احتمالا برای بسیاری از ما ایرانیان قابل باور نخواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، IHS مارکت اعلام کرد که متوسط سن خودروهای سواری و وانت‌های کوچک در آمریکا در سال 2020 به 12.1 سال افزایش یافته است.

این موسسه تحقیقاتی اعلام کرد که نسبت به سال 2019 متوسط سن خودروها در آمریکا دو ماه بیشتر شده که ممکن است در آینده نزدیک شاهد کاهش سن متوسط باشیم؛ چراکه با فروکش کردن بحران کرونا فروش خودروهای نو و دست دوم در آمریکا افزایش خواهد یافت.

در سال 2020 همچنین میزان مسافتی که رانندگان آمریکایی با خودروهای خود طی کرده بودند، نسبت به سال 2019، 13 درصد کاهش یافته و البته تعداد خودروهایی که در این کشور اوراق شده بودند نیز بیش از 15 میلیون دستگاه بوده است.

 

بازار خودرو



در شرایط عادی میزان بالای اوراق شدن اوراق‌ها به کاهش سن متوسط خودروها منجر می‌شود، اما کاهش استفاده از وسایل نقلیه در این کشور در کنار پایین آمدن فروش خودروهای نو باعث شده تا شاهد برعکس شدن شرایط و افزایش متوسط سن خودرو در آمریکا باشیم.

این موسسه گفته تداوم روند کمبود قطعات الکترونیکی برای خودروسازان که باعث شده تولید آنها کاهش یابد، منجر به پایین آمدن موجودی خودرو نمایشگاه‌ها و افزایش قیمت خودرو در این کشور شده و در عین حال قیمت خودروهای دست دوم را افزایش داده است.


منبع: فارس

کد خبر 132383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha