مشکل رانندگان در تامین لاستیک

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که گزارش‌هایی از رانندگان درباره مشکلات آن‌ها در زمینه تامین لاستیک از طریق سامانه کالا دریافت کرده‌ایم و آن را به وزارت صمت انتقال داده‌ایم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، داریوش باقرجوان اظهارکرد: از سال 1397 که مشکلاتی برای رانندگان در تامین لاستیک به وجود آمد سامانه‌ای در سازمان راهداری ایجاد کردیم و بر اساس پیمایش رانندگان به آن‌ها حواله لاستیک می‌دادیم رانندگان می‌توانستند از طریق آن حواله لاستیک مورد نیازشان را از محل تولید داخلی یا واردات با نرخ ارز ترجیحی دریافت کنند.

وی افزود: تامین لاستیک تا سال گذشته برقرار بود اما از زمانی که ارز ترجیحی برای تامین لاستیک به ارز نیمایی تبدیل شد تا ابتدای سال جاری هم سامانه برقرار بود اما تامین لاستیک هم به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد و رانندگان باید از طریق سامانه کالا این وزارتخانه نیازشان را اعلام می‌کردند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: البته سال گذشته با دستور وزیر راه و شهرسازی لاستیک‌های وارد شده و موجود در گمرک با ارز ترجیحی ترخیص شده و تا هفته‌های اخیر این لاستیک‌های باقی مانده با نرخ ارز ترجیحی در اختیار رانندگان قرار می‌گرفت همچنین در کنار آن لاستیک با استفاده از ارز نیمایی نیز در بازار عرضه می‌شد.

باقر جوان با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته حدود 800 هزار لاستیک با ارز ترجیحی و با دستور وزیر راه از گمرک ترخیص و بین رانندگان توزیع شد، گفت: از ابتدای امسال و با تمام شدن لاستیک‌های باقی‌مانده مذکور، همه نیازها به سمت سامانه کالا وزارت صمت سوق پیدا کرد و بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی تامین و توزیع لاستیک مورد نیاز رانندگان شد و همه آمار و ارقام در این زمینه نیز در اختیار این وزارتخانه است.

وی اعلام کرد: البته گزارش‌هایی دریافت کردیم که لاستیک‌های موجود در این سامانه تکافوی بازار و نیاز رانندگان را نمی‌دهد اما مسئولیت آن با وزارت صمت است. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت هفتگی جلساتی با حضور وزیر راه و نمایندگان تشکل‌ها داریم و در حوزه لاستیک و قطعات مطالبات و مشکلات رانندگان را در زمینه لاستیک، روغن، قطعات و غیره را بررسی کرده و آن را به وزارت صمت اعلام می‌کنیم اما ما فقط منعکس کننده این مشکلات هستیم و اگر مشکلاتی هم هست وزارت صمت باید پیگیر و پاسخگو باشد.

کد خبر 132392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha