برترین شاسی بلند‌های هیبریدی ۲۰۲۱ را بشناسید + تصاویر

در این گزارش بهترین شاسی بلند‌های هیبریدی موجود در جهان را معرفی کرده ایم.

به گزارش پرشین خودرو، تولید شاسی بلندهای هیبریدی تجارت بزرگی برای انواع خودروسازان اروپایی به شمار می رود. ترکیبی از یک بدنه شاسی بلند پیشرفته با یک پیشرانه الکتریکی با آلایندگی کم باعث شده خودروهای هیبریدی مخاطبان زیادی را جذب کند که برخی از آن‌ها به طور فزاینده‌ای مقرون به صرفه می‌شوند و به لطف پیشرانه‌های پلاگین خود به اندازه کافی کارآمد باشد که به عنوان اتومبیل‌های کم مصرف ارزان اداره می‌شود.

خودرو هیبریدی، خودرویی است که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند. در بیشتر موارد از این نام در اشاره به خودرو برقی دوگانه استفاده می‌شود که در سامانه پیشرانه آن‌ها یک موتور درون‌سوز (معمولاً بنزینی) در کنار یک یا چند موتور الکتریکی قرار دارد و خودرو این قابلیت را دارد که فقط از یکی از این منابع انرژی یا هر دو آن‌ها در کنار یکدیگر استفاده کند. در این گزارش به برخی از بهترین شاسی بلندهای هیبریدی اشاره شده است.

بسیاری از کشور‌های جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گاز‌های گلخانه‌ای و حفظ بیش‌تر محیط زیست، خودرو‌های تمام پاک و دوستدار محیط زیست اعم از وسایل نقلیه برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی را به تولید انبوه برسانند. خودرو‌های پلاگین هیبریدی که به اختصار PHEV نامیده می‌شوند، نسبت به مدل‌های هیبریدی به باتری‌های قدرتمندتری مجهز شده اند.

1. بی ام و X5 xDrive45e

پلاگین هیبریدی جدید بی ام و X5 دو سیلندر اضافی به دست آورده است، اما در عین حال به نوعی مقرون به صرفه‌تر و سودآوری در نوع (BIK) مقرون به صرفه است که این موفقیت در درجه اول به لطف افزایش قابل توجهی در ظرفیت باتری بدست آمده است. این خودرو در حال حاضر 24 کیلووات ساعت دارد، در حالی که در نسل قبلی X5 xDrive40e فقط 9.2 کیلووات ساعت است و دارای برد الکتریکی 64 کیلومتر یا بیشتر است.

شش سیلندر بنزینی توربو BMW بسیار خوب با موتور الکتریکی ترکیب شده و قدرت و گشتاور زیادی را ایجاد می‌کند. اگر به برق هیبریدی پلاگین نیاز دارید، X5 xDrive45e فوق العاده است.

 

ب ام و



2. تویوتا RAV4 PHEV / سوزوکی آکروسPHEV

در حالی که این دو SUV ژاپنی ممکن است نشان‌های مختلفی روی سپر خود داشته باشند، اما در واقع یک چیز هستند. هر دو RAV4 PHEV و سوزوکی آکروسPHEV در اطراف پیشرانه هیبریدی پلاگین 2.5 لیتری تویوتا ساخته شده اند، آن‌ها از همان پلت فرم TNGA، فضای داخلی وسیع و مشترک برخوردار هستند و هر دو محدوده چشمگیر فقط الکتریکی را دارند. به ندرت می‌توانید پلاگین هیبریدی را پیدا کنید که باادعای سازنده مطابقت داشته باشد، اما این اتومبیل‌ها دقیقاً همین کار را می‌کنند.

 

تویوتا



3. لندرور دیسکاوری اسپرت P300e

دیسکاوری اسپرت P300e ، ترکیبی از یک پیشرانه کاملاً جدید سه سیلندر Ingenium بنزینی و جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک با دنده روان در جلو با یک موتور الکتریکی قدرتمند در محور عقب و یک باتری محرک 15 کیلووات ساعتی است. زیر کاپوت خودرو، سیستم 48 ولتی قرار گرفته که با یک ژنراتور استارتر هماهنگ شده است. پیشرانه هیبریدی 296 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند اما آپشن پیشرانه‌ 4 سیلندر 246 اسب‌بخاری هم قابل سفارش است.

برخلاف بسیاری از PHEV‌ها، هنگامی که بیرون از خانه هستید و حداکثر تا 32 کیلووات برق دارید، شارژ سریع DC نیز انجام می‌شود که بسیار مفید خواهد بود. این اتومبیل هاله‌ای قانع کننده از لوکس بودن دارد، در واقع سواری بسیار راحتی دارد و با گشتاور بالای چشمگیری کار می‌کند.

 

رنجروور



4. فورد Kuga پلاگین هیبرید

نسل سوم فورد، یعنی فورد Kuga برقی شد؛ نسخه هیبریدی پلاگین به دلایل مختلف به رده‌های بالای نمونه های هیبریدی پیوست. Kuga، در سواری و هندلینگ خود بسیار اسپرت عمل می کند، با استاندارد‌های بالایی هدایت می‌شود و کنترل خوب بدن را همیشه حفظ می‌کند.

موتور بنزینی 2.5 لیتری سیکل اتکینسون، همراه با موتور الکتریکی آن، عملکرد مطلوبی را به همراه دارد، 0-100 این خودرو در کمتر از 10 ثانیه انجام می شود.

5. مرسدس بنز GLE 350de 4Matic

GLE 350de یکی از جدیدترین پلاگین هیبریدی‌های دیزلی برقی مرسدس است که به لطف باتری بزرگ مورد توجه رانندگان خودرو‌های شاسی بلند قرار گرفته است. این اتومبیل هنگام کار در حالت برقی و هیبریدی، با پاسخگویی پیشرانه و رانندگی خوب و تصفیه عالی، علاقمندان را تحت تأثیر قرار داد.

 

بنز



6. کیا سورنتو PHEV

سورنتو PHEV یکی از شاسی بلندهای سایز کوچک هیبرید‌های پلاگین هفت صندلی موجود در بازار است که قیمت گزافی ندارد. این خودرو از یک موتور بنزینی 1.6 لیتری توربوشارژر و یک موتور الکتریکی مانند آنچه در سورنتو هیبرید به کار برده شده، دارد، همچنین یک باتری بزرگتر 13.8 کیلووات ساعت استفاده می‌کند.

کیا ادعا می‌کند که تنها با الکترون می‌تواند تا 56 کیلومتر مسافت را طی کند و این امر به راحتی در باند 11 ٪ BIK قرار می‌گیرد. عملکرد در هر دو حالت برقی و هیبریدی خوب است، تجهیزات استاندارد حتی در مدل‌های سطح پایین بسیار قدرتمند هستند و کابین آن واقعاً وسیع است. کیفیت مواد ممکن است در سطح برخی رقبای اروپایی کاملاً یکسان نباشد.

 

کیا



7. ولوو XC90 شارژ T8 2021

ولوو S 90 یک سدان لوکس زیبا و منحصر به فرد اسکانداناوی است که امکانات متمایزی را نسبت به رقبای آلمانی خود ارائه می‌دهد. به لطف هندلینگ اسپرت و قدرت زیاد سواری راحتی را به ارمغان می‌آورد، همچنین به نظر ما طراحی مینیمالیستی آن از داخل و خارج جذابیت خاصی دارد.

بزرگترین SUV ولوو هم دارای کابین هفت نفره و هم دارای پیشرانه پلاگین هیبریدی است، این خودرو با ترکیبی خارق العاده از فضای وسیع، یک ظاهر طراحی شده، فضای کابین و بازده موتور، فراتر از آنچه از یک وسیله نقلیه در اندازه آن انتظار دارید، ارائه می دهد.

 

ولوو




منبع: باشگاه خبرنگاران
 

کد خبر 132394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha