جیلی در تلاش برای تولید وسایل نقلیه دارای فناوری سوخت متانول

رئیس شرکت جیلی اعلام کرد که این خودروساز چینی تلاش خود را برای ساخت وسایل نقلیه دارای فناوری سوخت متانول ادامه خواهد داد حتی اگر این تلاش بی نتیجه باشد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، لی شوفو، رئیس شرکت جیلی روز یکشنبه اعلام کرد که این خودروساز چینی تلاش خود را برای ساخت وسایل نقلیه با سوخت متانول ادامه خواهد داد حتی اگر این تلاش بی نتیجه باشد.

شرکت جیلی که دفتر مرکزی آن در شهر ژجیانگ واقع شده است، در میان اندک خودروسازانی است که در حال توسعه خودروهای مجهز به فناوری سوخت متانول هستند.

این شرکت در حال آزمایش تاکسی های متانول در برخی از شهرهای غربی چین و همچنین ساخت کامیون های مجهز به سوخت متانول در واحد وسایل نقلیه تجاری خود است.

 

جیلی



به گفته لی، شرکت جیلی که صاحب برند ولوو و دارای 9.7 درصد سهام شرکت دایملر می باشد، در شرکت بین المللی بازیافت کربن که یک شرکت ایسلندی است، سرمایه گذاری کرده است تا روی فناوری های تولید متانول با دی اکسید کربن کار کند و به این ترتیب میزان کلی انتشار کربن خودروهای خود را کاهش دهد.

لی در یک کنفرانس صنعتی در شهر چونگ کینگ در غرب چین گفت: ما به کشف فناوری های خودروی (دارای سوخت) متانول ادامه خواهیم داد.

سوخت متانول باعث افزایش استقلال چین در بخش انرژی می شود زیرا این کشور دارای مقدار زیادی زغال سنگ است که می تواند به متانول تبدیل شود.

رئیس شرکت جیلی همچنین پیش بینی کرد که وسایل نقلیه دارای سوخت متانول از نمونه های گازوئیلی دارای آلایندگی کمتری باشند. لی جزئیات این فناوری را ارائه نداد.

وی به رویترز گفته است که جیلی تولید وسایل نقلیه مجهز به متانول را گسترش خواهد داد.

جیلی همچنین در حال توسعه خودروهای برقی، اتومبیل های هیبریدی بنزینی-برقی و خودروهای تجاری هیدروژنی است.

کد خبر 132402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha