تصمیم جدی هیوندای و جنرال موتورز برای ساخت خودروهای پرنده

شرکت های خودروسازی هیوندای موتور و شرکت جنرال موتورز اعلام کردند که در حال تلاش برای ساخت خودروهای پرنده هستند.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت های خودروسازی هیوندای موتور و شرکت جنرال موتورز روز دوشنبه اعلام کردند که در حال تلاش برای ساخت خودروهای پرنده هستند.

بر اساس این گزارش، شرکت کره ای هیوندای ابراز خوش بینی کرد که می تواند سرویس تاکسی هوایی را از سال 2025 فعال کند.

این در حالی است که یکی از مدیران شرکت آمریکایی جنرال موتورز نیز اعلام کرد که ممکن است شرکت های خدمات تاکسی هوایی تا سال 2030 نتوانند از موانع فنی و نظارتی عبور کرده و به تجاری سازی برسند.

 

هیوندای



بر اساس این گزارش، ساخت خودروهای پرنده با آلایندگی صفر که مانند هلی کوپتر بلند شده و فرود می آیند و برای حمل مسافر و بار استفاده می شوند، توسط تعدادی از استارتاپ ها و همچنین سازندگان هواپیما و خودرو پیگیری می شود، اما برای رسیدن به سودآوری، راه طولانی در پیش است.

خوزه مونوز، مدیر عملیات جهانی شرکت هیوندای، در مصاحبه ای که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: هیوندای از جدول زمانی خود که قبلاً برای وسایل نقلیه هوایی اعلام کرده بود، جلوتر است.

مونوز که مدیر عامل شرکت هیوندای در منطقه آمریکای شمالی نیز محسوب می شود، قبلاً گفته بود که تاکسی های هوایی شهری تا سال 2028 و شاید زودتر از آن در فرودگاه های بزرگ ایالات متحده فعالیت خواهند کرد. وی روز دوشنبه به رویترز گفت که این امر احتمالاً پیش از سال 2025 اتفاق می افتد.

مونوز گفت: ما این بازار را یک فرصت قابل توجه برای رشد می دانیم.

هیوندای در حال تولید تاکسی های هوایی است که با باتری های الکتریکی کار می کنند و می توانند پنج تا شش نفر را از مناطق شهری پر ازدحام به فرودگاه ها منتقل کنند.

دیگر خودروسازانی که اتومبیل های پرنده را به تنهایی یا با شرکت های نوپا در دست ساخت دارند شامل شرکت تویوتا، دایملر و جیلی می شوند.


منبع: تسنیم

کد خبر 132403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha