تست خودروی هیدروژنی ب ام و در اروپا آغاز شد

ب ام و تست جاده ای در انواع شرایط جوی را برای خودروهای پیل سوختی هیدروژنی آغاز کرد.

به گزارش پرشین خودرو، ب ام و یکی از چند خودروساز مطرح دنیا است که در حال ارزیابی پتانسیل های خودروهای هیدروژنی است. تویوتا و هوندا هم از نزدیک دستی بر آتش دارند.

گروه خودروسازی ب ام و آلمان، به حوصله و سر فرصت در حال آزمایش فناوری هیدروژنی در انواع و اقسام شرایط جاده ای و جوی در سرتاسر اروپا است. به تازگی هم اعلام کرده است که خودروی ب ام و مدل i Hydrogen Next‌ برای قابلیت اعتماد،‌ ایمنی و بهره وری [کارآمدی و اثربخشی] زیر بوته آزمایش قرار گرفته و انواعی از اندازه گیری ها در مورد آن در حال انجام است.

ب ام و، پیل سوختی یا سوخت هیدروژنی را برای قوای محرکه بنزینی درون سوز، سامانه های هیبریدی قابل شارژ با پریز برق و خودروهای برقی، «یک مکمل با پتانسیل بلندمدت» توصیف کرده است. قوای محرکه هیدروژنی می تواند یک گزینه ی جذاب به جای قوای محرکه برقی باشد به ویژه برای مشتریانی که به زیرساخت های شارژ برقی خودشان دسترسی ندارند یا آن که به طور مکرر مجبورند مسافت های خیلی طولانی را بپیمایند.

ب ام و ابراز امیدواری کرده است که بعد از انجام این تست ها، یک سری از این خودروها برای تولید تا سال 2022 آماده شوند. قرار است که پیل های آن را تویوتا برای ب ام و تأمین کند. طراحی سامانه قوای محرکه و محل قرار گیری پیل های سوختی در خودرو توسط ب ام و طراحی شود. مدت زمان سوخت گیری هیدروژن خودروی ب ام و مدل آی هیدروژن نکست i Hydrogen Next حدود 3 تا 4 دقیقه می کشد و در تمامی شرایط جوی تا چند صد کیلومتر می پیماید.

 

ب ام و



آژانس انرژی بین المللی International Energy Agency هیدروژن را «حامل انرژی چندکاره» versatile energy carrier‌ توصیف کرده است،‌ از این رو کاربردهای متنوعی در بخش ها و صنایع مختلف از جمله صنعت حمل و نقل دارد.

ب ام و از سال 2006 با مدل هیدروژن 7 فعالیت های خود را در زمینه پیل سوختی و خودروهای هیدروژنی شروع کرده است. ب ام و این مدل خودرو را با عنوان «اولین خودروی سالون [5 درب بزرگ] لاکچری هیدروژنی» توصیف کرده است. این خودرو علاوه بر این که می تواند از هیدروژن مایع به عنوان سوخت استفاده کند، در شرایط نیاز می تواند با بنزین به حرکت خود ادامه دهد.

این اواخر جاگوار لندرور هم خبر از کار روی نمونه های اولیه خودروهای پیل سوختی برقی داده اند. تست این خودروی هیدروژنی آنها از اواخر همین امسال شروع می شود. این فناوری هیدروژنی روی مدل جدید خودروی دفندر Defender‌ جاگوار لندرور نصب خواهد شد که بخشی از برنامه وسیع تر و بلندمدت این کمپانی برای رسیدن به آلایندگی کربنی صفر تا سال 2036 است.

علاوه بر خودروسازان نامبرده تویوتا، هوندا و خودروسازان کوچکتر مثل ریورسمپل Riversimple در حال تلاش برای گسترس خودروهای هیدروژنی هستند.


منبع: سایپانیوز

کد خبر 132448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha