فعالیت 10 درصد مراکز اسقاط خودرو در کشور

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور گفت: از ۲۲۰ مرکز اسقاط خودرو در کشور تنها ۱۰ درصد آن‌ها فعال هستند، از این رو اشتغال زایی در این زمینه از بین رفته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید امیر احمدی افزود: متاسفانه بحث آلودگی موضوعی جدید نیست و چند سالی است با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیر گذار در آلودگی هوا، تردد خودرو‌های فرسوده است که روز به روز در حال افزایش است.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور بیان کرد: موضوع اسقاط خودرو چند سالی است که به فراموشی سپرده شده است و خودروسازان به هیچ وجه خود را درگیر این کار نمی‌کنند و خود را دخالت نمی‌دهند. از 220 مرکزی که در حوزه اسقاط فعال بودند اکنون تنها 10 درصد آن‌ها فعالیت می‌کند، از این رو اشتغال زایی در این زمینه از بین رفته است.

احمدی بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت خودرو بسیار افزایش یافته است، برای افراد صرف نمی کند که خودرو را اسقاط کنند و صرفا آن را اوراق شخصی می‌کنند یا ترجیح می‌دهند که این خودرو‌ها را در بازار آزاد با قیمت بیشتری بفروشند و دارندگان خودروهای فرسوده، آن‌ها را تعمیر و مجدد استفاده می‌کنند.

 

مراکز اسقاط



دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور با تاکید بر اینکه اگر از خودرو‌ها خوب نگهداری شود، خودرو‌های سواری تا 2 برابر، خودرو‌های سنگین تا 3 برابر و موتورسیکلت‌ها تا 4 برابر عمر می‌کنند، گفت: اما به دلیل اینکه از وسایل نقلیه بد نگهداری می‌شود در زمان‌های کوتاه‌تری به آلایندگی می‌رسند. اما با عمل به قانون می‌تواند جلوی این اتفاق را گرفت.

وی گفت: کل مشکلی که اکنون با آن رو به رو هستیم، تفاوت قیمتی است که به وجود آمده است. معلوم نبودن سن اسقاط یکی از معضلات دیگری است که با آن رو به رو هستیم و دیوان عدالت اداری این سن را برداشته و اکنون شاخصی برای سن فرسودگی نداریم.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور بیان کرد: بحث دیگر موضوع معاینه فنی است که به آن اصلا اهمیت داده نمی شود. مراکز معاینه فنی باید به خودروهای فرسوده برگه تردد ندهند در حالی که این کار را انجام می دهند.

کد خبر 132460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha