کد خبر 132462
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
رئیسی رییس جمهور ایران شد

وزیر کشور اعلام کرد: از مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای ماخوذه در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به‌عنوان رئیس جمهور منتخب برگزیده شد.

به گزارش پرشین خودرو، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر یکشنبه (۲۹ خرداد ۱۴۰۰) در نشستی خبری به ارائه گزارش نهایی انتخابات پرداخت و گفت: بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری از مجموع واجدین شرایط ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای اخذ شده با مشارکت ۴۸.۸ درصد در انتخابات شرکت کردند که آقایان؛

* سید ابراهیم رئیسی‌ ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای

* محسن رضایی ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رای

* عبدالناصر همتی۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ رای

* سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۹۹۹هزار و ۷۱۸ رای کسب کرده‌اند

۳ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رای باطله نیز اخذ شده است. بر این اساس سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان منتخب این دوره از انتخابات و امانت‌دار دستگاه اجرایی برگزیده شد.

وزیر کشور همچنین با درود بر روح پر فتوح امام خمینی(ره) و تبریک ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: امیدوارم خدا به همه ما توفیق درک معرفت ائمه اطهار عنایت کند، خوشحالم که در خدمت شما رسانه های عزیز و محترم و در مقابل ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی تشکر و قدردانی می‌کنم از زحمات همه کسانیکه در این امر مهم و خطیر و این حادثه با شکوه و با شعور همراهی کردند.

وزیر کشور افزود: یک بار دیگر قدردانی، سپاسگزاری و شکر گزاری از نعمت و توفیق داشتن اختیار اراده و اعمال حاکمیت در پناه تعالیم اسلامی و آموزه های دینی و به یادگار مانده امام عزیزمان را دارم. در این وضعیت ابتدا باید قدردان و شاکر خداوند متعال و بعد حضور پرشکوه مردم در این حادثه بود. علیرغم همه فشارهای روانی تبلیغاتی و فشارهای مختلف، نارضایتی هایی اجتماعی و سختی های ناشی از تحریم و ایجاد نارضایتی ها به وسیله عواملی که فکر می‌کردند با فشار بر مردم می‌توانند به اهداف خودشان برسند، این مردم بنا به هدایت و راهنمایی مقام معظم رهبری که لحظه به لحظه با حمایت ها و راهنما هایی‌شان طریقه حرکت در مسیر انقلاب به ما می‌آموزد موجب این شکوه و عظمت شدند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در کنار آن از مقام معظم رهبری که همه مراحل قبل از برگزاری انتخابات و حین برگزاری انتخابات همیشه ما را راهنمایی و پشتیبانی ‌می‌کردند از رئیس جمهور محترم که تمامی اختیارات و راهنمایی های لازم را در اختیار وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور قرار دادند و همه کسانی که در اجرا مشارکت داشتند اعم از استانداران، فرمانداران بخشداران و دهیاران و همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه کسانی که به عنوان مجریان انتخابات ما را از قشر عموم مردم یاری دادند وهمچنین از ناظرین شورای محترم نگهبان و مجلس به عنوان ناظر بر انتخابات شورا از رسانه‌های عزیز و صدا و سیما که کمک کردند از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و نظامی و قوه قضاییه و از همه کسانی که در حوزه های مختلف توانستیم این امر بزرگ را رقم بزنیم، تشکر می‌کنم.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره زمان اعلام نتایج سایر انتخابات‌ها گفت: به دلیل کثرت نامزدهای انتخابات های شوراهای شهر و روستا شمارش آرا همچنان در حال انجام است. نتایج انتخابات های میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و همچنین میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز به محض پایان شمارش و تجمیع اعلام خواهد شد.

کد خبر 132462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha