کد خبر 132478
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
 قیمت بالای خودرو در سنگاپور

متقاضیان تویوتا پریوس در سنگاپور باید برای خرید آن ۱۵۴ هزار دلار پول داشته باشند.

به گزارش پرشین خودرو، در سنگاپور خودروی لاکچری مثل پورشه تایکن Porsche Taycan تقریبا 610 هزار دلار قیمت دارد و حتی خرید خودروی خانوادگی خیلی عادی و مقرون به صرفه مثل پریوس که در بازار خودروهای کشورهای غربی جزو خودروهای ارزان قیمت به حساب می‌آید در سنگاپور بالای 100 هزار دلار آب می‌خورد.

دلیل بالا بودن قیمت این خودروها در سنگاپور به هیچ عنوان بالا بودن قیمت کارخانه نیست، بلکه انواعی از مالیات‌ها و عوارض و شماره‌گذاری و بیمه و از این قبیل موارد است که باعث بالا رفتن قیمت خودرو در سنگاپور شده است. اکثر خودروها یک ارزش بازار باز یا Open Market Value دارند که در حقیقت قیمت خودرو پیش از هرگونه مالیات و هزینه‌های دیگر است.

برای مثال فولکس پولو 17 هزار و 796 دلار سنگاپور معادل 13 هزار و 423 دلار آمریکا قیمت دارد. 20 درصد مالیات باید به این قیمت اضافه شود. همچنین 20درصد تعرفه گمرکی یا همان مالیات غیرمستقیم Excise Duty نیز تعلق می‌گیرد که برای خودروی فولکس پولو 3 هزار و 559 دلار سنگاپور معادل 2 هزار و 684 دلار آمریکا محاسبه می‌شود.

 

خودرو



مالیات دیگری که تعلق می‌گیرد تحت عنوان مالیات کالا و خدمات است که برای پولو هزار و 494 دلار سنگاپور معادل هزار و 127 دلار آمریکا است. بعد از محاسبه تعرفه کمرگی و مالیات،‌ نوبت به هزینه‌های شماره‌گذاری می‌رسد که سنگین‌تر از هزینه مالیات است. میزان این هزینه‌ها بسیار متغیر است.

برای خودروهای زیر 20 هزار دلار سنگاپور،‌ 100درصد ارزش تعرفه گمرکی به قیمت خودرو اضافه می‌شود. برای خودروهایی که ارزش بازار باز آن بین 20 تا 50 هزار دلار سنگاپور است، 140 درصد به قیمت آن افزوده می‌شود.

برای خودروهای بالای 50 هزار دلار سنگاپور 180 درصد تعرفه گمرکی به قیمت خودرو افزوده می‌شود. اگر همان مثال فولکس پولو را در نظر بگیرید با ارزش بازار باز 17 هزار و 796 دلار سنگاپور، باید ابتدا همین مبلغ را به آن بیفزاید، به اضافه 20 درصد مالیات و علاوه بر این‌ها 3 هزار و 559 دلار سنگاپور برای تعرفه گمرکی، هزار و 494 دلار سنگاپور برای مالیات کالا و خدمات، بنابراین کل قیمت فولکس پولو در سنگاپور به 40 هزار دلار سنگاپور می‌رسد. به بیان دیگر خودروهای زیر 20 هزار دلار وقتی به دست مشتری در بازار سنگاپور می‌رسند، دوبرابر می‌شود.

کد خبر 132478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha