20 تا 30 سال همزیستی خودروهای برقی و بنزینی زمان می برد

مدیر عامل هیتاچی آمریکا می گوید خودروهای بنزینی می توانند در کنار خودروهای برقی به همزیستی ادامه دهند.

به گزارش پرشین خودرو، پیش از آن که خودروهای برقی در سرتاسر دنیا فراگیر شوند، قطع به یقین دوره ای سپری خواهد شد که در آن خودروهای برقی و بنزینی در کنار هم به حیات خود ادامه می دهند.
«هشام عبدالصمد» رئیس هئیت مدیره و مدیر عامل هیتاچی آمریکا اعتقاد دارد که ما دوره ای را پشت سر خواهیم گذاشت که این خودروهای بنزین سوز و برقی «همزیستی» خواهند داشت.

ظرف 15 سال آینده بخش خودروهای تجاری سبک و تجاری، ناوگان های حمل و نقل و اتوبوس های برقی فراگیر خواهند شد. اما دوره گذار در آمریکا بیشتر از 15 سال طول خواهد کشید.

عبدالصمد می گوید: «این را می دانیم که گذار به برقی ها صد در صد و یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. این سفر 20 تا 30 سال طول می کشد. و ما خواهیم دید که این دو دنیای متفاوت برقی و غیربرقی در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی خواهند داشت.»

هیتاچی آمریکا از شرکت های زیرگروه هیتاچی ژاپن است که از سال 1948 در آمریکا دفتر تأسیس کرد و در حال حاضر در گردش مالی آن در آمریکا و کانادا 13 درصد از کل گردش مالی این گروه است که معادل 10 میلیارد دلار محاسبه می شود. هیتاچی آمریکا در صنایع آی تی، انرژی، صنعت، حمل و نقل،‌ زندگی هوشمند و سامانه های خودرو گسترده است.

عبدالصمد که در ماه مه همین امسال به عنوان مدیر عامل هیتاچی آمریکا منصوب شده، در مورد پیشه و کسب و کار این شرکت در زیرساخت های فناوری های خودروهای برقی با یاهو فایننس مصاحبه کرده و همچنین اطلاعاتی در مورد همکاری با شرکت تاوی استاک Tavistock در خصوص شهرهای هوشمند در فلوریدا در اختیار گذاشته است. در ایالات فلوریدا، شهر هوشمندی در «لیک نونا» Lake Nona در حال شکل گیری است که بیشترین سرعت رشد را در جوامع آمریکایی دارد. در این شهر هوشمند بزرگترین ناوگان خودران [خودروهای بدون نیاز به راننده] با طولانی ترین مسافت ها در مقایسه با سایرناوگان ها در حال خدمت رسانی به مردم این شهر است. همچنین این شهر هوشمند زودتر از سایر شهرهای دیگر به نسل پنجم شبکه های مخابراتی موسوم به 5G مجهز شده است و اکثر شرکت های معرفی شده در فورچون 500 در این شهر حضور فعال دارند.

هیتاچی آمریکا به تازگی سامانه توزیع برق ABB ABB Power Grids خود را در این شهر هوشمند راه اندازی کرده است که امکان پیاده سازی حمل و نقل نوین الکترونیکی e-Mobility در مقیاس بزرگ را فراهم کرده است. سامانه های شارژ خودروهای برقی برای جوامع جدید با توسعه پایدار و انرژی های تجدیدپذیر آمادگی پیدا کرده اند طوری که میلیون ها نفر در نواحی شهری هوشمند زندگی خواهند کرد.

عبدالصمد می گوید: «آن چه سامانه توزیع برق ABB به ارمغان می آورد مدیریت توزیع برق و انرژی است طوری که امکان استفاده همزمان از انرژی های تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر به وجود می آید و دوران گذار با مدیریت بهتر سپری می شود. با این سامانه با ایجاد تعادل، هزینه ها و مصرف انرژی پاک بهینه خواهد شد.»

برای استفاده بهینه از این فناوری های جدید طوری که آثار زیست محیط هم داشته باشد، لازم است تعادلی در تمام اکوسیستم به وجود آید. این سامانه باید بتواند خود را برای زمانی آماده کند که همه خودروهای برقی به طور همزمان به پریزهای شارژ متصل هستند بدون آن که فشاری به شبکه های توزیع وارد شود.

اطلاعات به دست آمده از شهرهای هوشمندی مثل «لیک نونا» می تواند در آینده برای مقیاس های بزرگتر و در کلانشهرها مورد استفاده قرار گیرد. از مهمترین اهداف این شهرهای هوشمند، رفت و آمد بدون اصطکاک بین خودروها، پیاده ها و دوچرخه سواران است. یکی دیگر از اهداف این شهرهای هوشمند، درک چگونگی کارکرد خودروهای برقی به عنوان خدمات شهری در مقیاس بزرگ است.

عبدالصمد می گوید: «این شهرهای هوشمند خیلی برای آزمایش مناسب هستند و می توان از آن یاد گرفت. در حال حاضر فناوری پهپادی [drone] و نقشه برداری سه بعدی و استفاده از حسگرهای چند بعدی برای فهم ترافیک و بهینه سازی آن مورد استفاده قرار می گیرند.» به گفته ی مدیر عامل هیتاچی آمریکا، گسترش خودروهای برقی، مسیر کاملا منطقی است و شروع آن با خودروهای تجاری سبک فرصت بسیار مناسبی به وجود می آورد.

عبدالصمد می گوید: وقتی صحبت از خودروهای برقی می شود اولین چیزی که به ذهن مردم می رسد خودروهای برقی شخصی مثل تسلا است در حالی که خودروهای تجاری بهترین نقطه شروع هستند چون پیمایش آنها در طول روز بیشتر در داخل شهر و برای مسافت هایی است که باتری های کنونی از پس آن بر می آیند. برای مثال اتوبوس های مدرسه، خودروهای تجاری که بسته های پستی را به مقصد می رسانند و از این قبیل موارد در روز کمتر از 200 مایل [480 کیلومتر] طی می کنند و شب ها به راحتی می توان آنها را در پارکینگ شارژ کرد.

البته وی اذعان دارد که تبدیل تمام ناوگان به خودروهای برقی اکنون از لحاظ اقتصادی امکان پذیر نیست و برای انجام آن در بلندمدت نیاز به سرمایه گذاری هم در تولید هم در زیرساخت است.

کد خبر 132564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha