کد خبر 132708
۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
رونمایی از خانه سیار جمع شونده فرانسوی

خانه سیاری که با خودرو یدک کش می شود، طوری طراحی شده که هنگام حرکت جمع وجور می شود و هنگام استقرار سه برابر جادار می شود.

به گزارش پرشین خودرو، تریلرها یا یدک کش ها که به خانه های سیار هم معروف هستند، در سال های اخیر تحویل و تکامل زیادی پیدا کرده اند اما هنوز این تناقض به قوت خود باقی است که طراحی آن باید طوری باشد که هنگام حرکت جمع و جور باشد و هنگام استقرار، حداکثر فضا و جا را در اختیار بگذارد. حال اشرکت فرانسوی بیوئر Beauer راه حلی برای این ماجرا پیشنهاد کرده است.

این کمپانی فرانسوی کاروان فوق فشرده ای را با نام 3X‌ معرفی کرده است و همان طور که از نام آن برمی آید، می تواند 3 برابر شود. این خبر را اودیتی مال Oddity Mall منتشر کرد.

این کاروان یا خانه ی سیار در حالت فشرده به قدری کوچک است که می توان با یک خودروی کراس اور با اندازه متوسط آن را یدک کشید و زمانی که استقرار یافته و اندازه آن سه برابر شده می تواند 4 نفر فرد بالغ را در خودش جای بدهد.

 

کاروان



شاید ظاهر زیبایی نداشته باشد چون شباهت زیادی به قوطی کنسرو ماهی دارد. اما در عوض زیبایی فدای راحتی شده و وقتی شب را در فضایی بزرگتر سپری کردید، از این نقطه ضعف آن چشم پوشی خواهید کرد. حتما می پرسید چه قدر طور می کشد که این خانه سیار از حالت فشرده به حالت باز در آید. جواب 60 ثانیه است. با زدن یک دکمه بعد از گذشت 60 ثانیه شما 129 فوت مکعب [12 متر مکعب] فضا خواهید داشت. این خانه متحرک در بخشی که سالن آن به حساب می آید دو پنجره وجود دارد و در این فضا حتی 5 نفر هم برای صرف غذا جا می شوند. آشپزخانه نقلی آن مجهز به اجاق غذاپزی، یک یخچال کوچک و سینک ظرفشویی است. طراحی داخل این آشپزخانه نقلی طوری است که می توان در آن مواد غذایی و ظروف زیادی جاسازی کرد. یک تخت دونفره نقلی هم در این فضا قرار میگیرد. حتی امکان نصب دوش هم در این خانه متحرک وجود دارد. اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید امکان تجهیز آن به تلویزیون و سامانه تهویه مطلبوع هم است.

بیوئر طوری طراحی کرده است که مشتری نیاز به تغییرات زیادی ندارد. شاید قبل از سفر به سلیقه مشتری چند تغییر ناچیز لازم باشد.

بی تردید، بیوئر 3X لاکچری ترین خانه سیار به حساب نمی آید، اما امکاناتی فراهم کرده که کمتر در رقبا مشاهده شده است. شاید مهمترین ویژگی آن این است که در حرکت فشرده است و در استقرار باز و گسترده.

حتماً این سؤال هم برایتان پیش آمده که قیمت آن چند است. در اروپا قیمت این خانه متحرک 29,900 پوند (35,600 دلار) است و اگر اطلاعات بیشتری لازم دارید به آدرس وبسایت این شرکت مراجعه کنید.


منبع: سایپانیوز

کد خبر 132708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha