دریافت اجباری انعام در کارواش ها تخلف و پیگیری می شود / لغو مجوز و پلمپ کارواش متخلف توسط تعزیرات

رئیس اتحادیه دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو تهران با اشاره به اعلام نرخ تعرفه سرویس کارواش در سال جاری، هر گونه پرداخت انعام در کارواش ها را مورد تایید اتحادیه ندانست و اعلام کرد: دریافت اجباری انعام به هر نحو از سوی کارواش داران و کارگران تخلف محسوب می شود و قابلیت پیگیری دارد.

محسن فقیهی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با توجه به گلایه بسیاری از مراجعان از نرخ خدمات و دریافت انعام در کارواش ها، به تعهد کارواش داران نسبت به عدم طرح دریافت هر گونه انعام از سوی مدیریت و کارگران اشاره و تصریح کرد: به رغم اینکه دریافت اجباری انعام و سرویس خدمات بیش از نرخ تعرفه اعلامی تخلف است اما پرداخت انعام از سوی مشتری امری اختیاری است و مشتری می‌تواند براساس میل و خواست خود هر رقمی را پرداخت کند.

وی با تاکید بر نظارت کامل بازرسان اتحادیه به فعالیت کارواش ها اظهار کرد: در حال حاضر عمده تخلفات در دریافت هزینه کارواش و انعام مربوط به کارواش های فاقد مجوز است و افرادی که دارای پروانه کسب هستند به هیچ عنوان تخلف نمی کنند.

رئیس اتحادیه دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو تهران تصریح کرد: مشتریان در صورت هر گونه نارضایتی از کارواش ها می توانند با شماره تلفن 88760094 تماس گرفته و اتحادیه را در جریان قرار دهند و اتحادیه به سرعت به شکایت مشتریان رسیدگی می کند.

فقیهی تاکید کرد: برخورد با واحد‌های متخلف و پلمپ آن‌ها بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی است و اتحادیه جواز این واحد‌ها را باطل می‌کند.

وی در ادامه به تاثیر تورم در افزایش هزینه خدمات کارواش داران اشاره و بیان کرد: در حال حاضر قیمت موادی که برای روشویی خودرو استفاده می شود چندین برابر افزایش یافته و این مساله هزینه زیادی را به دارندگان کارواش تحمیل کرده است اما با این حال کارواش ها نمی توانند به طور خودسر قیمت ها را افزایش دهند و باید بر اساس تعرفه اتحادیه خدمات ارائه کنند.

فقیهی افزود: بر اساس آنالیز تمامی هزینه ها، تعرفه سرویس کارواش در سال 1400 از سوی اتحادیه تعیین و ابلاغ شده است بر این اساس هم اکنون نرخ روشویی خودروهای پراید ،تیبا و پژو 206 وام وی ام 20 هزار تومان و خدمات روشویی خودروهای پژو پارس، ال 90، لیفان، ریو و ماشین های صندوق دار مانند ساندرو 25 هزار تومان تعیین شده و تمام کارواش های دارای پروانه کسب ملزم به دریافت نرخ اعلامی بدون دریافت انعام هستند.

رئیس اتحادیه دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو تهران با توجه به تغییر سالیانه تعرفه سرویس کارواش داران گفت: سالیانه به طور معمول 10 درصد به نرخ کارواش اضافه می شود ضمن اینکه تمام کارواش های تحت نظارت اتحادیه از مواد کاملا استاندارد برای شستشوی خودروها استفاده می کنند.

 

کارواش


فقیهی در ادامه کل اعضای پروانه دار این اتحادیه را 900 واحد اعلام کرد و افزود: این اعضاء شامل اتوسرویس ها، پارکینگ ها، تعمیرگاه‎ها و کارواش ها هستند هم اکنون در اتوسرویس و تعمیرگاهها کل خدمات خودرویی از صفر تا 100 به مشتریان ارائه می شود و باید بالای 800 متر متراژ داشته باشند اما در کارواش ها حداقل متراژ 400 متر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون در شهر تهران حدود 140 کارواش مجاز وجود دارد که در میان آنها درصد کمی نیمه اتوماتیک، برقی و تمام اتوماتیک هستند و عمده کارواش‌های تهران به سبک سنتی در حال فعالیت هستند.

کد خبر 132890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha