وندینگ ماشین‌ های غذای گرم، آینده صنعت غذا هستند

مدیرعامل هلدینگ بین المللی ایتوپیا و بنیان‌گذار شرکت یومیل؛ با اعلام بهره برداری از دومین دستگاه ارائه غذای گرم شهری، ساخت وندینگ ماشین های غذای گرم شهری در این مجموعه را حاصل تلاش و خلاقیت حلقه فکری عملیاتی می داند که از سال 94 اقدام به راه‌اندازی و توسعه فناوری‌های خلاقانه و جدید در ایران کردند.

به گزارش پرشین خودرو، حامد اکبری بنیان‌گذار شرکت یومیل که سازنده اولین دستگاه‌های وندینگ غذای گرم به این شکل در دنیاست، محوریت این فعالیت یومیل را عرضه ارزان‌ قیمت غذای گرم و سالم خواند و گفت: محوریت کار ما این است که یک استریت فود اکونومی کلاس سالم و ارزان ارائه کنیم و بتوانیم نیازهای مصرف‌کننده نهایی در خیابان مانند کارگران، دانش آموزان، دانشجویان، کاسبان و مغازه‌داران و قشر مرفهی هم که زمان کمی برای تهیه غذای گرم و سالم دارند را پاسخ بدهیم. این کار توسط ماشین های عرضه غذای گرم در سطح شهر اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: یومیل از نظر ما یعنی یک غذای ایرانی که با بهترین دستور پخت هایی که یک سال برای تهیه آن‌ها تلاش شده است به‌ صورت گرم، سالم، باکیفیت و بسیار ارزان در سطح شهر به راحتی به دست همه می‌رسد.

اکبری، یومیل را متفاوت از غذای خیابانی به معنای عرفی آن دانست و گفت: به دلیل قرارگیری وندینگ ماشین‌های یومیل در خیابان و دسترسی آسان شهروندان به آن ممکن است به آن غذای خیابانی گفته شود اما هم به لحاظ کیفیت و هم کلاس کار و هم سلامت و قیمت، محصول یومیل با هیچ‌کدام از غذاهای خیابانی قابل قیاس نیست.

 

حامد اکبری


مدیرعامل هلدینگ ایتوپیا وجود سرمایه‌گذاران راهبردی در پروژه وندینگ ماشین‌های یومیل را یکی از دلایل ارزان بودن و ارزان ماندن غذای یومیل دانست.

اکبری در این‌باره توضیح داد: محور اصلی کار وندینگ ماشین‌های یومیل ارزان بودن غذای باکیفیت و سالم است که با دو راهکار خلاقانه‌ استفاده از «ماشین به‌ جای مکان» و همچنین «تهیه ارزان‌تر مواد اولیه» محقق شد.

وی ادامه داد: ما در ابتدا به دنبال راه‌اندازی سیستمی بودیم که بتوانیم مستقل از مکان (محل استقرار برای ارائه مانند رستوران، فروشگاه و ...) فعالیت کرده و به‌ این‌ ترتیب بالاترین هزینه سربار تولید غذای باکیفیت یعنی تأمین جا و مکان را حذف کنیم و هزینه تمام شده را تا حد ممکن پایین بیاوریم تا غذا را به ارزان‌ترین شکل ممکن عرضه کنیم.

به گفته اکبری در همین راستا تیم خلاق این مجموعه به فکر ساخت وندینگ ماشین‌هایی افتاد که غذای گرم ارائه ‌کنند، وندینگ ماشین ها تاکنون به این شکل در هیچ جای دنیا استفاده نشده‌اند. این دستگاه ها غالباً غذا یا محصولات سرد ارائه می‌دهند و در یکی دو نقطه از دنیا هم که غذای گرم ارائه می کنند؛ دستگاه‌ها مبتنی بر تکنولوژی ماکروویو است و غذای یخچالی را زمان ارائه ظرف چند دقیقه به صورت گرم ارائه می کنند.

وی ادامه داد: تفاوت وندینگ ماشین یومیل با نمونه‌های انگشت‌ شمار دستگاه‌های ارائه محصول گرم در این است که در آن دستگاه‌ها، غذا یا محصول موردنظر در یخچال نگهداری شده و درنهایت در زمان ارائه گرم می‌شود اما وندینگ یومیل غذا را به‌ صورت گرم از آشپزخانه مرکزی به محل دستگاه ارسال کرده و به همان شکل گرم در دمای 70 درجه نگهداری کرده و در نهایت تحویل مشتری می‌دهد و مخزن این دستگاه هر دو ساعت یکبار شارژ می شود.

اکبری با دعوت از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای برای مشارکت در تولید انبوه وندینگ ماشین های غذای گرم شهر، درباره بیزینس پلن وندینگ های یومیل گفت: به‌ صورت کلی ما مجموعه سرمایه پذیری هستیم که در این پروژه هم محور کار را مشارکت با سرمایه‌گذارهای حرفه‌ای تعریف کرده‌ایم. این مشارکت به چند شکل می‌تواند انجام شود؛ به‌ طور مثال دستگاه‌های یومیل می‌تواند به یک خریدار فروخته شود و سرمایه‌گذار از آن بهره‌برداری کند اما سرمایه‌گذار این اجازه را ندارد که از استانداردهای یومیل عدول کرده و یا قیمتی بالاتر از قیمت مصوب و سراسری یومیل اعلام کند.

به گفته مدیرعامل هلدینگ ایتوپیا بهترین پیشنهاد این مجموعه برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بزرگ است که می‌توانند در نهایت زنجیره ارزش مشترکی با یومیل داشته باشند، بانک‌ها می‌توانند شرکای خوبی برای یومیل باشند چون ورای سود طبیعی یک کار اقتصادی، در آیندِه نزدیک که «پرداخت بر اساس چهره» وندینگ های یومیل با کمک هوش مصنوعی راه‌اندازی شد، طبیعتاً بانکی که همراه این پروژه است؛ اولین بانکی خواهد بود که خدمات «فیس پیمنت» یا همان پرداخت بر اساس چهره و بدون نیاز به کارت و پول فیزیکی را ارائه می‌کند.

اکبری درباره چرایی جذابیت این پروژه برای سرمایه‌گذارها گفت: با توجه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشور، به جرات اعلام می‌کنیم آینده صنعت غذای ایران وندینگ ماشین های غذای گرم است. سرمایه‌گذاران هم در هر مقیاس و سطحی مطالعه کنند رقابتی‌ترین بیزینس کف بازار ایران در حال حاضر یومیل است و این ادعا به‌راحتی قابل راستی آزمایی است چون تحقیق‌های مفصلی در این‌باره انجام شده است که به زودی ارائه می‌شود.

کد خبر 132891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha