تخصیص لاستیک و روغن موتور تشویقی به کامیون داران

یک مقام مسئول گفت: به رانندگانی که اقدام به جا به جایی کالا از پایانه امام خمینی(ره) می‌کنند، لاستیک و روغن موتور با نرخ دولتی تخصیص می‌یابد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامحسین دغاغله مدیر کل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه از ابتدای سال تا ۲۰ تیر ماه، ۶.۵ میلیون تن کالای اساسی از بنادر کل کشور که شامل ۸ بندر می‌شود، حمل کرده‌ایم، گفت: ۶۲ درصد از این میزان کالا‌ها که حدود ۴ میلیون تن است؛ مربوط به بندر امام خمینی(ره) است.

او ادامه داد: در راستای حمل کالا‌های اساسی اقداماتی انجام شده است که راه اندازی ستاد حمل کالا‌های اساسی در مرکز استان‌ها و در پایانه بندر امام خمینی(ره) از جمله این اقدامات بوده است.

دغاغله با بیان اینکه استفاده از توان ناوگان ملکی هر استان برای حمل کالای اساسی ۲ شرکت پشتیبانی و امور دام و شرکت بازرگانی دولتی از استان خوزستان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، گفت: برای حمل کالاهای اساسی هر استانی ۲ تا ۳ شرکت حمل بار را معرفی می‌کند و از مبداء بندر امام خمینی(ره) سیستمی بارنامه صادر و به هر استانی که اعلام شده ارسال می‌شود.

او اظهار کرد: به شرکت‌های توانمند دارای ناوگان ملکی مجوز ارائه شده که به سیستم ناوگان متصل و بارنامه لازم هم در این بخش صادر شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری همچنین از ارائه مشوق‌هایی به رانندگان برای تسریع در روند حمل کالا از بندر امام خمینی(ره) هم اشاره کرد و گفت: طی تصمیماتی که در این حوزه گرفت شد، مقرر شده که به رانندگان در این مسیر لاستیک و روغن موتور با نرخ دولتی ارائه شود.

دغاغله اظهار کرد: با توجه به اهمیت حمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره)، از ٢٠ تیرماه تا ٣١ مرداد سال یک جفت لاستیک با نرخ دولتی به رانندگان متقاضی تعلق می‌گیرد.

او توضیح داد: رانندگانی که حداقل تعداد پنج فقره بارنامه مربوط به حمل گندم، کنجاله سویا و جو مربوط به شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی ایران از مبداء بندر امام (ره) به تمام نقاط کشور با مجموع مسافت طی شده ۴۰۰۰ کیلومتر حمل کنند، می‌توانند با مراجعه به پایانه بار بندر امام خمینی (ره) نسبت به دریافت یک جفت لاستیک با نرخ دولتی اقدام کنند که امیدواریم در این بخش وزارت صمت هم همکاری لازم را انجام دهد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره) با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، در حال حاضر روند خوبی را طی می‌کند.

دغاغله همچنین در خصوص ارائه روغن موتور هم گفت: با توجه به حجم وسیع ورود کالا‌های اساسی به بندر امام خمینی (ره) و اهمیت و حساسیت موضوع و کمک در جهت تسریع روند تخلیه کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی در انبار‌ها و در راستای اجرای طرح‌های تشویقی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور جذب حداکثری رانندگان برای تخلیه بار‌های موجود در این بندر، توزیع روغن موتور با نرخ مصوب کارخانه و بدون واسطه در پایانه بار بندر امام خمینی (ره) تا اطلاع ثانوی به تمامی رانندگان حمل کالا‌های اساسی ارائه می‌شود.

او بیان کرد: رانندگان و مالکان ناوگان حمل و نقل سنگینی که جهت حمل کالا‌های اساسی به بندر امام خمینی (ره) مراجعه می‌کنند، می‌توانند بعد از دریافت نوبت حمل کالای اساسی، نسبت به دریافت روغن موتور تشویقی از نمایندگی شرکت تولید کننده مستقر در پایانه بار با قیمت فروش عمده اقدام کنند.
عمده کالا از بنادر در نیمه پایانی سال خارج می شود

دغاغله در ادامه درباره اظهار نظر‌های مختلف مدیران وزارت جهاد کشاورزی و همچنین گمرک در خصوص مشکل انباشت کالا در بندر امام خمینی(ره) هم گفت: حمل کالای اساسی از بنادر دارای سه زنجیره از جمله تولید و واردات، بازرگانی و مدیریت و حمل و نقل که هر کدام از آن‌ها آهنگ خاص خودش را دارد و باید در زمان خاص خودش اجرایی شود.

او با بیان اینکه حمل و نقل در بندر امام خمینی(ره) هرساله در نیمه دوم سال و در سه ماه پایانی سال انجام می‌شود و در این بازه زمانی ورودی و خروجی کامیون‌ها فزاینده می‌شود، افزود: عمده کالا‌ها اواخر سال از گمرک خارج می‌شود.

دغاغله با بیان اینکه در سال گذشته علی رغم آنکه چندین بار اعلام شد، اما به دلیل مشکلاتی که جهاد کشاورزی در این بخش ایجاد کرد، ما شاهد خواب ۷ تا ۹ روزه کامیون‌ها برای حمل و جابه جایی کالا بودیم، افزود: به طور معمول روزانه باید ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ کامیون در سه ماه دی، بهمن و اسفند ۹۹ کالا بارگیری می‌کردند، اما هیچ اقدامی و یا عکس العملی در این خصوص توسط این حوزه صورت نگرفت.

او اظهار کرد: از ابتدای فرودین ماه هم شاهد برداشت محصول کشاورزی در این شهر‌ها بوده‌ایم، بنابراین توزیع کامیون‌ها برای حمل کالا‌ها هم اجرا شده است، این در حالی است که مسئولان بخش کشاورزی اعلام می‌کنند که کالای این بخش فساد پذیر است، از سوی دیگر کالای کشاورزی و محصولات هم فساد پذیر هستند و باید حمل شوند.

دغاغله در پایان یادآور شد: متاسفانه مسئولان بخش کشاورزی فرصت طلایی سه ماه پایانی سال را از دست دادند و در این زمینه باید پاسخ گو باشند؛ چرا که در آن زمان کامیون‌های ما بین ۷تا ۹ روز خواب در پایانه بندر امام خمینی(ره) برای بارگیری کالا داشتند.

کد خبر 132953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha