سال 2035؛ پایان تولید موتورهای احتراقی VW در اروپا

شرکت فولکس واگن اعلام کرد که به دلیل قانون کاهش کربن، فروش خودرو‌های احتراقی این شرکت را تا سال ۲۰۳۵ در اروپا پایان می‌دهد.

به گزارش پرشین خودرو، به گفته کلاوس زلمر، مدیر فروش شرکت فولکس واگن، خودرو‌های مدل جدید این شرکت با موتور احتراق داخلی (ICE) در اروپا معرفی شدند و زمان عرضه آن‌ها بین سال‌های 2033 و 2035 است و پس از آن دیگر خودروهایی از این دست در این قاره به فروش نمی‌رسد.

ساخت خودروی برقی برای ماندن در بازار اروپا


بیشتر خودروسازان قبلاً همین زمان را برای عرضه خودورهایشان در بازار اروپا اعلام کردند. همه خودروسازان در تلاشند تا اثرات گاز‌های کربن را کاهش داده و به پاکسازی محیط زیست کمک کنند، هدف این شرکت‌ها از این کار ماندن در بازار اروپا است، زیرا کشور‌های اروپایی به کاهش کربن اهمیت بسیاری می‌دهند و شرکت‌های خودروسازی برای اینکه بتوانند در بازار‌های اروپا بمانند باید در تاریخ مشخص شده خودروهایشان را عرضه کنند.

 

فولکس



زلمر افزود که مهلت تعیین شده برای ایالات متحده و چین کمی دیرتر است و هنوز مشخص و اعلام نشده است. در آمریکای جنوبی و آفریقا نیز این مهلت طولانی‌تر خواهد بود، زیرا هر دو منطقه از نظر سیاسی و با شرایط چارچوب زیرساختی هنوز آماده ساخت و ارائه تجهیزات الکترونیکی نیستند.

مهلت تعیین شده فقط برای نام تجاری فولکس واگن و نه کل گروه فولکس واگن است که رتبه دومین خودروساز پرفروش جهان در سال 2020 را دارد. فولکس واگن برنامه ساخت خودرو‌های برقی را در دست دارد. پیش‌تر نیز چندین مدل شناسه معرفی شدند که می‌توان به ID.4 اشاره کرد که از قبل در ایالات متحده وجود داشت و انتظار می‌رود مدل‌های بیشتری در سال‌های آینده ارائه شود.

در حالی که چندین خودروساز برای معرفی خودرو‌های الکتریکی خود مهلت‌های مختلفی را تعیین کرده اند، اما یک چیز مشترک در بین همه برند وجود دارد و آن هم این است که خودرو‌های برقی در راه هستند. البته مسئله اینجاست که این اتومبیل‌ها چه موقع و در اول در چه کشور‌هایی عرضه می‌شوند و چه کشور‌هایی سریع‌تر پمپ بنزین‌ها را به ایستگاه شارژ باتری تبدیل می‌کنند.



منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 133078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha