گرازهای وحشی برابر 1.1 میلیون خودرو، CO2 تولید می کنند!

گرازهای وحشی سالانه برابر 1.1 میلیون دستگاه خودرو، دی اکسید کربن(CO2) تولید می کنند.

به گزارش پرشین خودرو، پژوهش های اخیر دانشگاه کویینزلند نشان می دهد گرازهای وحشی بلای بزرگی برای اکوسیستم ها به حساب می آیند و سالانه معادل 1.1 میلیون دستگاه خودرو در گرمایش زمین مؤثرند.

گراز وحشی و خوک ها در گرمایش زمین مؤثرند، در آمریکا میلیون ها خوک که در دوران مهاجرت اروپاییان به قاره آمریکا آورده شده اند در حال لطمه وارد کردن به اکوسیستم ها هستند و سالانه بیش از 1.5 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا خسارت وارد می کنند. گراز و خوک وحشی در ایالات متحده در هر جایی که باشند، با اشتهای سیری ناپذیر به گیاهان و جانوران بومی صدمه وارد می کنند و لایه سطحی خاک را از بین می برند.

مت سایمون (Matt Simon) که نتایج تحقیقاتش در وایرد Wired و مجله علمی زیست شناسی تغییر جهانی Global Change Biology منتشر شده است در تحقیقات خود برآورد کرده است که خوک ها و گرازهای وحشی سالانه 5.4‌ میلیون تن دی اکسید کربن تولید می کنند که معادل 1 میلیون و 100 هزار دستگاه خودرو است.

در مطالعات دیگری که توسط دونا لو (Donna Lu) انجام و در گاردین‌ منتشر شده، آمده است: «زمانی که به گرمایش زمین فکر می کنیم،‌ تنها موضوعی که به ذهن ما می رسد معضل سوخت های فسیلی است. در حالی که باید سورس های دیگر هم به درستی مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرند و در سطح جهانی بررسی شوند.»

خوک ها و گرازهای وحشی در جست و جو برای غذا، سطح خاک را زیر و رو می کنند و در نتیجه کربنی که در خاک محبوس مانده در معرض اکسیژن هوا قرار می گیرد. به بیان دقیق تر،‌ میکروب های موجود در خاک مواد ارگانیک را تجزیه می کنند و عنصر کربن را در خاک بالا می برند و اگر خاک زیر و رو نشود، در برابر تجزیه محافظت می شدند چون در معرض اکسیژن هوا قرار ندارند. اما با حضور گرازها و خوک های وحشی، این خاک زیر و رو شده و کربن موجود در آن در معرض اکسیژن هوا قرار گرفته و به دی اکسید کربن تبدیل شده و وارد اتمسفر میشود.

در پژوهش دیگری که نیکولاس پاتون (Nicholas Patton) از دانشمندان دانشگاه کانتربری انجام داده نوشته شده است: «گونه های تهاجمی معضلی هستند که بشر به وجود آورده است و باید بشر مسئولیت آن و پیامدهایی را که برای محیط زیست دارد بپذیرد. اگر خوک های وحشی اجازه پیدا کنند در خاک هایی با کربن بالا به جست و جوی غذا بپردازند، ریسک بالاتری در ایجاد گازهای گلخانه ای ایجاد می کنند. کنترل گرازها و خوک های وحشی نیاز به همکاری بخش های مختلف دولت دارد و کارهای انجام شده به مدیران کمک می کند درک بهتری از پیامدهای آن داشته باشند.»

پس تمام تقصیرها در مورد گرمایش زمین را نمی توان به گردن خودرو و خودروسازان انداخت.

کد خبر 133094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha