توقف تولید تویوتا در تایلند به دلیل کمبود قطعات

شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا موتور Toyota Motor به دلیل کمبود قطعات، تولید خودرو را در سه کارخانه تولیدی خود در تایلند از چند روز گذشته متوقف کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا موتور Toyota Motor به دلیل کمبود قطعات، تولید خودرو را در سه کارخانه تولیدی خود در تایلند از چند روز گذشته متوقف کرده است.

در بیانیه شرکت تویوتا موتورز تایلند آمده است که تولید خودرو را در کارخانه خود در منطقه "بان فو" Ban Pho در روز سه شنبه و در کارخانه های سامرونگ Samrong و گیت وی Gateway در روز چهارشنبه به طور موقت متوقف کرد.

براساس وب سایت این شرکت، تویوتا ظرفیت تولید 550 هزار دستگاه خودرو در سال را در تایلند دارد.

 

تویوتا



در این بیانیه آمده است که توقف فعلی تولید تا روز جمعه در حال اجرا خواهد بود و اینکه تصمیم درباره عملیات تولید در هفته آینده در مرحله بعدی مشخص خواهد شد.

در بیانیه جداگانه ای آمده است که تعطیلی کارخانه ها در تایلند به دلیل کمبود قطعات ناشی از شیوع همه گیری کرونا است.

تویوتا روز پنجشنبه همچنین اعلام کرد که یکی از کارخانجات این خودروساز در استان آیچی ژاپن نیز تولید خود را از 29 تا 30 ژوئیه و 2 تا 4 آگوست متوقف می کند.

موارد توقف تولید در تایلند اولین بار توسط روزنامه نیکی آسیا Nikkei Asia روز پنجشنبه گزارش شد.

بر اساس این گزارش، موج جدید ویروس کرونا در کارخانه های تایلند در ماه ژوئن نگرانی هایی را برای بخش صادرات این کشور ایجاد کرده است.

تایلند چهارمین مرکز بزرگ تولید و مونتاژ خودروهای آسیا برای بزرگترین خودروسازان جهان مانند هوندا (7267.T) و گریت وال موتور چین است. این صنعت حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی و مشاغل تولیدی تایلند را تشکیل می دهد.


منبع: تسنیم

کد خبر 133103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha