کد خبر 133114
۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
 بازگشت صف‌های کیلومتری بنزین در ونزوئلا

پایتخت ونزوئلا در پی افت تولید پالایشگاههای دولتی، بار دیگر با سهمیه بندی بنزین روبرو شد که خودروسواران را ناچار کرده است برای پر کردن باک خودرو در صف‌های طولانی منتظر بمانند.

به گزارش پرشین خودرو، کمبود بنزین به کاراکاس بازگشته و باعث شده است رانندگان در خیابانها برای پر کردن باک بنزین در پمپ بنزینها صف‌های کیلومتری ببندند. منابع آگاه اظهار کردند به دلیل مشکلات تاسیسات شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا، تولید بنزین از ژوئن بیش از 40 درصد کاهش پیدا کرده است.

اگرچه کمبود سوخت در نواحی روستایی امری رایج بوده اما دولت ونزوئلا تلاش کرده است مانع کمبود بنزین در کاراکاس شود. با این حال تشکیل دوباره صفهای طولانی برای بنزین که در چند ماه گذشته خبری از آنها نبود نشان می دهد دولت موفق نشده است به تعهدش برای افزایش تولید و پایان دادن به این مشکل برای همیشه، عمل کند.

وزیر نفت ونزوئلا وعده داده بود که افزایش تولید، تقاضای داخلی برای سوخت را تا پایان ژوئن به طور 100 درصدی تامین می کند و قول داده بود صفهای بنزین ناپدید شوند.

با این حال شرکت PDVSA که با تبعات تحریمهای آمریکا و نبود سرمایه گذاری خارجی دست و پنجه نرم می کند، با مشکلاتی در پالایشگاههای بزرگ متعدد خود روبرو شده است. سه منبع آگاه اعلام کردند از شش پالایشگاه این شرکت، در حال حاضر تنها دو پالایشگاه فعال هستند. تولید در پالایشگاه کاردون که یکی از پالایشگاههای مهم شرکت PDVSA است، از 80 هزار بشکه در روز در چند هفته پیش به 40 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تقاضای داخلی برای بنزین در ونزوئلا تحت تاثیر بحران اقتصادی از 350 هزار بشکه در روز در یک دهه پیش، به حدود 70 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.


منبع: ایسنا

کد خبر 133114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha