باد شدید در شمال شرق و شرق کشور / وضعیت آب و هوا اعلام شد

بنابر اعلام سازمان هواشناسی، تا اواخر هفته جاری، در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید پدیده غالب است.

به گزارش پرشین خودرو، بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، دوشنبه برای برخی از مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی در بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه همین شرایط برای برخی نقاط استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد.

چهارشنبه سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود و روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه و جمعه برای شمال غرب، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش طی این مدت در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی است.

از چهارشنبه تا آخر هفته با نفوذ جریانات خنک شمالی، مناطق شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور هشت تا ۱۲ درجه کاهش دما خواهند داشت و در سایر مناطق کشور ۴ تا ۶ درجه از گرمای هوا کاسته خواهد شد.

از امروز تا اواخر هفته، در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید پدیده غالب است که در پاره‌ای از مناطق به ویژه شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان سبب خیزش گرد و خاک یا توفان گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

امروز و همچنین از اواخر وقت سه‌ شنبه تا آخر هفته دریای خزر و طی پنج روز آینده نیز مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم است.

کد خبر 133141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha