تلاش بنز برای رقابت با تسلا با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد یورویی

مرسدس بنز قصد دارد در ساخت خودرو‌های الکترونیکی با تسلا رقابت کند.

به گزارش پرشین خودرو، دایملر، سازنده مرسدس بنز، قصد دارد بیش از 40 میلیارد یورو (47 میلیارد دلار) تا سال 2030 سرمایه گذاری کند تا آماده مسابقه با تسلا کاملاً الکتریکی شود، اما هشدار داد که تغییر فناوری منجر به کاهش شغل خواهد شد.

مخترع خودروی مدرن با تشریح استراتژی خود برای آینده الکتریکی، گفت که با شرکای خود، هشت کارخانه تولید باتری را همزمان با افزایش تولید وسایل نقلیه الکتریکی (EV)، خواهد ساخت. این خودروساز لوکس آلمانی افزود: از سال 2025، تمام سیستم عامل‌های جدید خودرو فقط EV تولید می‌کنند.

کولنیوس رئیس اجرایی این شرکت گفت: ما واقعاً می‌خواهیم به دنبال ارتقا محصولات خود باشیم و می خواهیم تمام خودروها را برقی کنیم."

او افزود که هزینه‌های مربوط به ارتقا فن آوری تا سال 2025 از نوع سنتی موتور احتراق به الکتریکی نزدیک به صفر خواهد بود.

برخی از خودروسازان مانند ولوو، متعهد شده اند که تمام خودروهای الکتریکی خود را تا سال 2030 تولید کنند، در حالی که شرکت جنرال موتورز می‌گوید این آرزو را دارد که تا سال 2035 کاملاً برقی باشد، زیرا همه آن‌ها تلاش می‌کنند تسلا را شکست دهند.

کولنیوس گفت: ما باید از ساخت موتورهای احتراق داخلی دور شویم. اکنون روی این موضوع تمرکز کرده ایم تا بتوانیم تمام خودروها را 100 درصد برقی تولید کنیم.

در مرسدس بنز، این تغییر باعث کاهش 80 درصدی سرمایه گذاری در تولید موتور‌های احتراقی و فن آوری‌های پلاگین هیبریدی بین سال‌های 2019 و 2026 شده است که به گفته این گروه تأثیر مستقیمی بر مشاغل خواهد داشت.

خودروهای الکتریکی دارای اجزای کمتری است و بنابراین به کارگران کمتری نسبت به وسایل نقلیه موتور احتراق نیاز دارد.

دایملر گفت که پیش بینی می‌شود از سال 2025 خودرو‌های الکتریکی و هیبریدی الکتریکی 50 درصد از فروش را شامل شوند که پیش بینی می‌شود بیشتر آن مربوط به ساخت اتومبیل‌های تمام الکتریکی باشد، زودتر از پیش بینی قبلی که این اتفاق تا سال 2030 رخ دهد.

این شرکت اعلام کرد که 200 گیگاوات ساعت (GWh) سلول باتری را تولید خواهد کرد. چهار کارخانه جدید تولید باتری آن در اروپا و دیگری در ایالات متحده است. شرکت رقابتی فولکس واگن AG قصد دارد نیمی از کارخانه‌های تولید سلول باتری را در اروپا ایجاد کند.

دایملر گفت که به عنوان بخشی از استراتژی برق رسانی خود، یک کارخانه بازیافت باتری در کوپنهایم آلمان احداث می‌کند که از سال 2023 فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.


منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 133161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha