درخواست برای تسریع واکسیناسیون رانندگان تجاری

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از درخواست برای تسریع در واکسیناسیون رانندگان تجاری کشور در قالب مکاتبه‌ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، جواد هدایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رانندگان ناوگان تجاری و ترانزیتی کشور آیا در اولویت واکسیناسیون قرار گرفته‌اند یا خیر، اظهار کرد: در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان به ویژه کشورهای اروپایی، رانندگان تجاری در اولویت واکسیناسیون قرار دارند. در این میان مخصوصا رانندگانی که در حوزه اروپا و روسیه تردد می‌کنند مورد توجه بیشتری قرار گرفته‌اند چرا که بر اساس توصیه نهادهای بین‌المللی در این زمینه، مقرارت در آینده نزدیک به گونه‌ای تنظیم خواهد شد که تردد ناوگان خارجی را به سمتی سوق بدهند که بدون واکسیناسیون امکان‌پذیر نباشد یعنی اگر کسی واکسیناسیون را انجام نداده، اجازه تردد به او داده نخواهند شد.

وی افزود: بر همین اساس اگر نتوانیم واکسیناسیون رانندگان تجاری را در اولویت قرار داده و تسریع کنیم، این تهدید وجود دارد که محدودیت‌هایی برای آن‌ها به ویژه در حوزه اروپا قائل شوند.

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در همین راستا مکاتبه‌ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام دادیم و همه این مسائل را با جزئیات برای آن‌ها شرح دادیم و این نکات را یادآوری کردیم. در نهایت از مسئولان و متولیان این امر درخواست کردیم تا واکسیناسیون رانندگان تجاری به ویژه آن‌هایی که به اروپا سفر می‌کنند را در اولویت قرار دهند. بر این اساس وزارت بهداشت نیز اعلام کرد که واکسیناسیون این گروه را در اولویت سوم قرار داده است.

هدایتی گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار نفر در زمینه ترانزیت و حمل‌نقل تجاری بین‌المللی فعالیت می‌کنند که البته همه آن‌ها به اتحادیه اروپا سفر نمی‌کنند و گروه مخاطب ما در این زمینه بین ۸۰ هزار نفر تا ۱۰۰ هزار نفر است. بنابراین اگر سرعت تامین واکسن و واکسیناسیون افزایش پیدا کند و رانندگان تجاری و ترانزیتی ایرانی نیز در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند، نگرانی در این زمینه برطرف خواهد شد.

وی اظهار کرد: در همین راستا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کردیم تا رانندگان تجاری و ترانزیتی را در اولویت بالاتری قرار دهد تا صادرات و مبادلات تجاری کشور دچار اختلال نشود و رییس جمهور نیز اخیرا بر این مسئله تاکید کرد که در کنار معلمان، رانندگان حمل و نقل عمومی هم در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند. بنابراین اگر سرعت واکسیناسیون بالا باشد، مشکلی در این زمینه پیش نخواهد آمد.

کد خبر 133169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha