خدمات معاینه فنی خودرو در  ۶۴۳ مرکز

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور گفت: در حال حاضر ۶۴۳ مرکز با ۸۲۱ خط سرویس در کشور خدمات معاینه فنی خودرو ارائه می‌دهند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، عبدالله متولی افزود: در حال حاضر در شهر تهران 17 مرکز معاینه فنی خودرو با 55 خط فعال است و در هفته گذشته که بر اساس تصمیمات ستاد کرونا 6 روز تعطیل اعلام شده بود این 17 مرکز در تهران هم تعطیل بودند، اما از روز گذشته (دوشنبه) در تهران این مراکز آغاز به کار کرده‌اند و خدمات ارائه می دهند.

وی ادامه داد: ساعات ارائه خدمات در 17 مرکز معاینه فنی در سطح شهر تهران از 7 صبح تا ساعت 13 است و اگر چنانچه ارباب رجوع برای گرفتن خدمات بعد از ساعت 13 هم به این مراکز مراجعه کرده باشد تا پایان کار ارباب رجوع، این مراکز خدمات ارائه می دهند، چنانچه روز گذشته در یکی از این مراکز در شهر تهران به دلیل وجود مراجعه کنندگان بعد از ساعت 13 تا ساعت 17 سرویس ارائه می‌ شد.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور گفت: ساعت فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو در استان های دیگر محدودیتی ندارد و با توجه به اینکه از 7 صبح فعالیت خود را آغاز می کنند تا زمانی که مراجعه کننده به این مراکز وجود داشته باشد این مراکز موظفند تا خدمت ارائه دهند تا از ازدحام ارباب رجوع جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس دستور پلیس نیز خودروهای فاقد معاینه فنی در کشور اعمال قانون می‌شوند و این طرح اجرا می‌شود گفت: همچنین طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ) هم اجرا می‌شود و خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند نیز با دستور پلیس از امروز - سه شنبه - صبح اعمال قانون می شوند.

متولی در خصوص قیمت های هزینه معاینه فنی برای خودروهای مختلف نیز گفت: در مجموع قیمت ارائه خدمات معاینه فنی نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است و برای خودروهای سبک 47 هزار تومان، خودروهای سنگین 71 هزار و 600 تومان و برای خودروهای دوگانه سوز تک مخزن 74 هزار و 500 تومان و برای خودروهای دوگانه سوز دو مخزن 89 هزار و 500 تومان است .

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شروع گسترده کرونا در کشور آیا استقبال از گرفتن معاینه فنی برای خودروها از سوی مراجعه کنندگان کاهش یافته است یا، نه؟ گفت: با توجه به اینکه در مراکز معاینه فنی تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت می شود با توجه به آمار ارائه شده از طریق سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران، آمارها نشان می دهد که مردم و دارندگان خودروها به سلامت خود و خودروهایشان اهمیت می دهند و استقبال برای گرفتن معاینه فنی برای خودروها خوب است، چرا که گرفتن معاینه فنی موجب کاهش آلودگی هوا، تصادفات و همچنین کاهش مصرف سوخت می‌شود و می‌توان گفت که این موضوع تبدیل به یک فرهنگ شده است.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور تصریح کرد: به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی به متقاضیان توصیه می شود که از سرویس نوبت دهی اینترنتی استفاده کنند و بر اساس نوبت به این مراکز مراجعه کنند، چرا که به این ترتیب هم جلوی ازدحام جمعیت و مراجعه کنندگان به این مراکز گرفته می شود و هم اینکه در رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراکز موفق تر خواهیم بود.

وی ادامه داد: به منظور گرفتن نوبت اینترنتی برای مراکز معاینه فنی متقاضیان می توانند در هر شهری به پایگاه و سایت اطلاع رسانی شهرهای خود مراجعه کنند که به صورت مجزا فعال هستند، اما در تهران متقاضیان می توانند به سامانه "تهران من" مراجعه کنند و نوبت اینترنتی دریافت کنند.

کد خبر 133191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha