کد خبر 133197
۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
توقف چند خط تولید تویوتا در جنوب شرق آسیا

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در جنوب شرق آسیا سبب شده است که خط مونتاژ شرکت تویوتا موتور، بزرگترین خودروساز ژاپنی در این کشورها متوقف شود.

به گزارش پرشین خودرو، تویوتا به خاطر کمبود قطعات، فعالیت در برخی از کارخانه های داخل ژاپن و خارج از این کشور را به حالت تعلیق در آورده است.

پس از توقف تولید قطعات توسط قطعه سازان تایلندی به خاطر افزایش مبتلایان، شرکت تویوتا نیز تولید خودرو در این کشور را به حالت تعلیق در آورد.

این خودروساز می گوید که خط تولید در سه کارخانه در نزدیکی بانکوک را هفته پیش متوقف کرد. آنها سه کارخانه اصلی تویوتا در جنوب شرق آسیا هستند که سالانه حدود 750 هزار خودروی سواری و خودروهای مخصوص کار تولید می کنند.

تایلند بیش از 10 هزار مبتلا در روز را گزارش کرده است.

تویوتا اعلام کرده است که شرایط را زیر نظر خواهد داشت و تصمیم خواهد گرفت که پس از دوره تعطیلات، تولید را از روز پنجشنبه دوباره از سر بگیرد یا خیر.

از سوی دیگر، افزایش موارد ابتلا در ویتنام نیز به خروجی کارخانه های تویوتا در این کشور لطمه زده است.

شرکت «تویوتا اوتو بادی» (Toyota Auto Body) از شرکت های گروه تویوتا خط تولید در کارخانه خود در مرکز ژاپن را از روز پنجشنبه این هفته به مدت پنج روز متوقف خواهد کرد.

این کارخانه قطعات را از قطعه سازانی در ویتنام دریافت می کند. تویوتا می گوید که همه گیری ویروس کرونا در تولید قطعات در ویتنام اختلال ایجاد کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 133197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha