کد خبر 133284
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
 کسب و کار جدید خودروسازان لاکچری

امکانات خاص در خودروهای ممتاز به صورت عضویت و پرداخت حق اشتراک ممکن است و این موضوع دیگر به خودروهای تسلا محدود نمی‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، از ابتدای ماه ژوئیه امسال [10 تیر] به بعد تسلا بابت استفاده از نرم افزار «خودران کامل» خود ماهانه از مشتریان 199 دلار حق عضویت می‌گیرد.ب‌ام و، مرسدس بنز و کادیلاک هم در حال تحقیق و بررسی و آماده‌سازی برای ارائه خدمات به صورت حق اشتراکی و حق عضویت هستند.
به این ترتیب صاحبان خودروهای تسلا برای آنکه بتوانند از گرم کن صندلی‌ها و خدمات اتوپایلوت این خودروها استفاده کنند، مجبورند ماهانه به تسلا پول بدهند.

خود اتوپایلوت تسلا 10 هزار دلار به قیمت خودرو می‌افزاید و کسانی که علاقه‌مند به استفاده از امکانات سامانه کمک به راننده هستند باید نقدا هنگام خرید خودرو پول این سامانه را هم بدهند.یعنی با اینکه مشتریان تسلا همان ابتدا، 10 هزار دلار بابت این سامانه پرداخته‌اند نمی‌توانند از امکانات آن استفاده کنند، مگر آنکه حق عضویت ماهانه آن را هم بپردازند.

جالب است که بدانید هنوز این سامانه تاییدیه سازمان‌های ناظر در آمریکا را به عنوان خودران ندارد و اگر به خاطر استفاده از این سامانه تصادفی پیش بیاید، مسوولیت آن با راننده خودرو است و صاحبان خودرو حق ندارند بدون نشستن راننده پشت فرمان این خودرو، به رانندگی با این خودران ادامه دهند.

چند خودروساز دیگر هم در حال تقلید از این مدل کسب و کار هستند از جمله ب‌ام و که به روزرسانی نرم‌افزار جدیدی را ارائه کرده و مشتریان مجبورند حتی برای استفاده از گرم کن صندلی هم حق عضویت و حق اشتراک بپردازند. به طور طبیعی مشتریان از پرداخت پول اضافه ناراضی هستند و آن را هم ابراز کرده‌اند و اعتقاد دارند که پول این خدمات را هنگام خرید خودرو پرداخت کرده‌اند.سال 2019 ب‌ام و مجبور شد به خاطر نارضایتی مشتریان خود از دریافت ماهانه 80 دلار به خاطر استفاده از خدمات کارپلی اپل صرف نظر کند.

هر چقدر هم که مشتریان ناراضی باشند، به تدریج این مدل از کسب و کار اجباری و رایج خواهد شد و به تدریج مرسدس بنز و کادیلاک- برند لاکچری جنرال موتورز- هم به جمع خودروسازانی می‌پیوندند که از آب هم کره می‌گیرند.از جمله وب‌سایت درایو The Drive هم گزارش کرده است که مرسدس بنز برای استفاده از سامانه فرمان عقب خودروهای برقی EQS‌ خود سالانه 576 دلار حق اشتراک یا حق عضویت دریافت خواهد کرد.

اتوبلاگ هم در گزارشی خبر داده است که کادیلاک جنرال موتورز هم ماهانه برای استفاده از فناوری سوپرکروز خود 25 دلار در ماه از هر مشتری دریافت خواهد کرد.خود این سامانه قیمت خودرو را 2هزار و 500 دلار افزایش داده است.البته برای آنکه مشتریان به این مدل کسب و کار عادت کنند، اکثر خودروسازان ابتدا بین یک تا 3 سال استفاده رایگان آزمایشی را اجرا می‌کنند و وقتی مشتری از موهبت‌های آن بهره‌مند شد، برای ادامه استفاده از این خدمات مجبور به پرداخت آبونمان یا حق عضویت یا حق اشتراک می‌شوند.


منبع: سایپانیوز

کد خبر 133284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha