افزایش فروش خودروهای برقی در چین هم زمان با کمبود جهانی تراشه

فروش خودروهای برقی در شرکت‌های ‏لی اوتو و ایکس پنگ چین نسبت به سال گذشته سه برابر و فروش شرکت نیو دو برابر شده است.

به گزارش پرشین خودرو، افزایش تقاضا برای خودروهایی که از انرژی های جدید استفاده می‌کنند، آن هم در بزرگترین بازار خودرو در جهان، عامل این رونق بوده است.

افزایش فروش در ماه جولای به دنبال افزایش ظرفیت تولید خودروهای برقی در چین به خاطر سیاست این کشور در ارتقاء خودروهای پاک تر، اتفاق افتاده است.

سهام شرکت ایکس پنگ 8.9 درصد افزایش یافته و به 44.12 دلار رسیده که بالاترین رقم طی دو هفته گذشته است. سهام شرکت لی اوتو هم با یک افزایش 6.1 درصدی به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته یعنی 44.12 دلار رسیده است. سهام شرکت نیو 4.7 درصد بالا رفته و 46.78 دلار ثبت شده است.

این سه شرکت چینی با شرکت تسلا که بازار خودروهای برقی را در چین در اختیار دارد رقابت می کنند.

شرکت نیو که تولیدکننده خودروهای ES8 و ES6 است، اعلام کرد در کل، 7931 خودرو در جولای فروخته که 124.5 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. فروش این شرکت نسبت به 2020 بیش از 4 برابر شده است.

شرکت ایکس پنگ، سازنده خودروهای سدان P7 و G3، یک افزایش 228 درصدی را تا 8040 خودرو گزارش داده است.

شرکت لی اوتو که تولید کننده خودروهای شاسی بلند لی وان است، 8589 خودرو در ماه گذشته تولید کرده که 251 درصد افزایش را نشان می دهد.

این افزایش فروش در شرایطی صورت گرفته که فروش جهانی خودرو به خاطر کمبود ریز تراشه ها در خطر قرار دارد و خودروسازان مجبور شده‌اند تولید خود را پایین آورده و کارخانه‌ها را تعطیل کنند.

 

 

منبع:تسنیم

کد خبر 133303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha