کد خبر 133313
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
ساخت و افتتاح نخستین موزه فیبر کربن در ایتالیا

شرکت ایتالیایی "Carlo Ratti Associati"، پیشتر ساخت یک کارخانه گوجه‌فرنگی را با استفاده از قوطی‌های گوجه‌فرنگی طراحی کرده بود؛ بنابراین تعجب‌آور نیست که برای ساخت موزه فیبر کربن برنامه‌ریزی کرده باشد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این موزه میزبان چیزی است که شرکت Carlo Ratti Associati آن را بزرگترین آرشیو فناوری الیاف اکریلیک در جهان می‌نامد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، این موزه موسوم به "MAE"، با کمک "ایتالو روتا"(Italo Rota)، معمار ایتالیایی طراحی شده است و در شهر "پیاچنزا"(Piacenza) قرار خواهد گرفت. ساختمان موزه، از فیبر کربن ساخته نخواهد شد اما موزه در یک انبار قرار خواهد گرفت که در حال بازسازی است.

فضای داخلی، کاملا جدید خواهد بود و تا اندازه زیادی با استفاده از فیبر کربن ساخته خواهد شد که بسیاری از آنها قرار است بازیافت شوند. بازدیدکنندگان از یک ورودی شبیه پرده که یک زیپ بزرگ دارد، عبور می‌کنند و به نخستین قسمت وارد می‌شوند.

به گفته شرکت سازنده، بازدیدکنندگان در نخستین بخش از موزه، با یک انبار آرشیو رباتیک رو به رو می‌شوند که با نور سفید خیره‌کننده‌ای روشن شده است. مجموعه‌ای از بازوهای مکانیکی، در امتداد دیوارها حرکت می‌کنند تا تصاویر و پرونده‌های فنی را از سوابق ۵۰ ساله شرکت بیرون بیاورند و آنها را به یک پلتفرم مرکزی برسانند که بازدیدکنندگان می‌توانند در آنجا بنشینند و آنها را مرور کنند.

سپس بازدیدکنندگان از یک راهروی طولانی عبور می‌کنند و می‌توانند فرآیند تبدیل فیبر اکریلیک به فیبر کربن را ببینند.

دومین بخش موزه، به استفاده از الیاف در صنعت معاصر اختصاص دارد. مجموعه‌ای از ساخته‌های مصنوعی، در یک اتاق سیاه‌رنگ قرار دارند و کاربردهای آزمایشی فیبر کربن را بررسی می‌کنند و جدیدترین نمونه‌های اولیه ساخته شده در شرکت‌های خودروسازی و هوافضا را نشان می‌دهند.

در مورد زمان تکمیل موزه، اطلاعاتی در دست نیست اما شرکت سازنده تاکید کرده است که انتظار می‌رود این پروژه محقق شود و در سال آینده، اطلاعات بیشتری در دسترس خواهد بود.

کد خبر 133313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha