کد خبر 133319
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
آغاز رگبار و رعد و برق در ۲۳ استان از امشب

امروز در ۲۳ استان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

به گزارش پرشین خودرو، امروز در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، اصفهان، یزد، قم، البرز، تهران، شمال سمنان، گیلان، مازندران، غرب گلستان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و غرب کرمان، شمال و شرق فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد، این شرایط در مناطق مستعد با احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

فردا در استان‌های مازندران، ارتفاعات گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، استان‌های واقع در ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی مناطق استان‌های یزد، اصفهان، کرمان، شمال و شرق فارس و هرمزگان به‌ویژه در ساعت بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

از روز پنجشنبه تا شنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار خواهد بود. با این حال تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز و تهران و روز شنبه در نیمه شمالی آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور به‌ویژه در منطقه زابل، خراسان جنوبی، جنوب سمنان، جنوب تهران، اصفهان، قم و مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود همچنین در این مدت شرق دریای عمان مواج است.

طی امروز و فردا اهواز با بالاترین دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

کد خبر 133319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha