کد خبر 133340
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
پیش بینی بی ام و درباره ضربه بحران کمبود تراشه

شرکت خودروسازی بی ام و BMW روز سه شنبه پیش بینی خود را درباره سود سال 2021 پس از کسب نتایج سه ماهه قوی افزایش داد اما گفت که کمبود جهانی تراشه های نیمه رسانا و افزایش قیمت مواد اولیه به عملکرد این شرکت در نیمه دوم سال ضربه خواهد زد.

به گزارش پرشین خودرو، بی ام و نسبت به برخی از همتایان خود کمتر تحت تأثیر کمبود جهانی تراشه قرار گرفته است که دلیل آن روابط قوی با تامین کنندگان این شرکت است.

آرنت الینگورست، تحلیلگر موسسه برنشتاین، در یادداشتی درباره نتایج این شرکت نوشت: ما همچنان BMW را به عنوان یکی از بهترین اپراتورهای صنعت خودرو می دانیم. این شرکت بسیار کمتر از رقبای جهانی خود دچار نوسان بوده و در هر دوره سه ماهه پولی را از دست نداده است.

رقبای آلمانی این شرکت یعنی فولکس واگن Volkswagen AG و دایملر Daimler نیز هردو هشدار داده اند که کمبود تراشه در نیمه دوم عملکرد آنها را تحت تأثیر قرار می دهد و دایملر پیش بینی کرده است که این بحران می تواند تا سال 2022 ادامه یابد.

اولیور زیپس، مدیر اجرایی بی ام و، فشارهای مشابهی را در اواخر امسال نشان داد.

زیپس در بیانیه ای گفت: با توجه چندین خطر موجود، از جمله (افزایش) قیمت مواد اولیه و کمبود نیمه رساناها، دوره شش ماهه دوم احتمالاً برای گروه بی ام و BMW از ثبات کمتری برخوردار خواهد بود.

نیکولاس پیتر، مدیر ارشد مالی بی ام و در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت قادر است چالش های کمبود تراشه را با "کار سخت" جبران کند، اما افزود: هرچه مشکلات عرضه بیشتر طول بکشد، احتمالاً اوضاع وخیم تر خواهد شد.

مانند دیگر خودروسازان بزرگ، بی ام و در تلاش است تا برقی از مدل های خود را برقی کند و دو مدل تمام الکتریکی جدید اواخر امسال عرضه خواهد کرد.

به عنوان بخشی از برنامه آب و هوایی اتحادیه اروپا که ماه گذشته اعلام شد و به طور موثر خودروهای سوخت فسیلی را از سال 2035 ممنوع می کند، کمیسیون اروپا بودجه ای را پیشنهاد کرد که توسط کشورهای عضو این اتحادیه برای ساخت ایستگاه های شارژ در بزرگراه ها به منظور غلبه بر نگرانی مصرف کنندگان از برد وسایل نقلیه برقی، تامین می شود.

اما بی ام و روز سه شنبه گفت که برنامه های شارژ اتحادیه اروپا "به اندازه کافی بلند پروازانه" نیست.

منبع: تسنیم

کد خبر 133340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha