افزایش سود عملکردی 2 خودروساز بزرگ ژاپنی

روز چهارشنبه تویوتا موتور گزارش عملکرد سه ماهه خود را منتشر کرد که نشان می‌داد سود این شرکت رکوردی تاریخی زده است و هوندا موتور هم پیش‌بینی سود سالانه خود را بالا برد.

به گزارش پرشین خودرو، با این حال هر دو خودروساز بزرگ ژاپنی در مورد تأثیرات مخرب کمبود تراشه کامپیوتری بر زنجیره‌های تأمین بازار خودرو هشدار دادند.

بازگشت بحران کرونا با شیوع گونه دلتای این ویروس در ژاپن باعث شده است تأمین قطعات و تولید با مشکل مواجه شده و به دنبال چند ماه کمبود تراشه کامپیوتری وضعیت بازار خودروی ژاپن مبهم شود.

تویوتا، بزرگترین خودروساز جهان از نظر حجم فروش، پیش‌بینی کرد در سال مالی جاری که در مارس 2022 به پایان می‌رسد 8.7 میلیون خودرو به فروش برساند. این خودروساز اعلام کرد میزان فروش در سه ماهه اول امسال به سطح 2019 نزدیک شده است.

به دنبال این گزارش سهام تویوتا 2 درصد سقوط کرد. برخی سرمایه‌گذاران از اینکه تویوتا با وجود عملکرد سه ماهه فراتر از انتظار پیش‌بینی سود خود را بالا نبرده است ناامید شدند.

هوندا، دومین خودروساز بزرگ ژاپن از نظر حجم فروش، چشم‌انداز فروش خود را از 5 میلیون خودرو به 4.85 میلیون خودرو کاهش داد اما پیش‌بینی خود برای فروش کل امسال را افزایش داد. گزارش این شرکت نشان داد که سود هوندا در 3 ماهه اول 2 برابر مقداری بود که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند.

کد خبر 133356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha