کد خبر 134041
۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
تحول دیجیتال گریزناپذیر است

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به روند دیجیتالی شدن خدمات و کسب‌وکارها با ظهور فناوری‌های جدید ارتباطی، تحول دیجیتال و گذار به دنیای جدید را گریزناپذیر دانست و بر آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم توسط بخش صنعت، تأکید کرد.

به گزارش پرشین خودرو، دکتر بیژن عباسی‌آرند که ظهر روز گذشته (دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰)، به صورت آنلاین در افتتاحیۀ «کنفرانس بین‌المللی و پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال» سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه تحول دیجیتال و نقش سازمان‌های پیشرو در این زمینه، همواره مورد توجه علاقه‌مندان این موضوع بوده است، گفت: با توسعۀ فناوری مخصوصاً در حوزۀ IT و ICT، تغییراتی جدی در زندگی روزمرۀ مردم و در کسب‌وکارها و خدمات ایجاد شده است.

وی با اشاره به پایه‌گذاری ایجاد خدمات دیجیتال امروزی توسط نسل چهار تلفن همراه و نسل‌های قبل، گفت: با ظهور و بروز نسل پنجم تلفن همراه در دنیا و ایران، عرصه برای ایجاد تحولی بزرگتر که تحول دیجیتال نامیده می‌شود، فراهم شده است.

مدیرعامل ایرانسل، اتصال انبوه، ضریب تأخیر کمتر و پایداری بالاتر را از جمله مهمترین ویژگی‌های این نسل از فناوری برشمرد و تأکید کرد: امروز شاهدیم که حوزه‌هایی مانند سلامت، کشاورزی، پزشکی از راه دور، خودروسازی، هوشمندسازی انرژی و... در خیلی از کشورها، با به‌کارگیری فناوری نسل جدید محقق شده و امکان گذار را فراهم کرده است.

وی افزود: ما در ایرانسل به عنوان اپراتور پیشرو در حوزه‌های دیتا و دیجیتال، با پیش‌بینی این روند، در ادامۀ مسیر پیاده‌سازی تکنولوژی‌های جدید، توانستیم به این حوزه هم ورود کنیم و خوشبختانه، در روز اول مرداد ماه سال ۱۳۹۹، نخستین سایت تجاری ایران و ایرانسل را رسماً راه‌اندازی کردیم و در ادامه نیز، ۶ سایت تجاری نسل پنج دیگر، در تهران و شهرهای شیراز، مشهد و کیش، توسط ایرانسل راه‌اندازی شد. همچنین زیرساخت شبکۀ ایرانسل، هم در هستۀ شبکه و هم در بخش انتقال، کاملاً متناسب با توسعۀ نسل پنج تلفن همراه، متحول شده است.

عباسی‌آرند تصریح کرد: در آینده نه چندان دور، علاوه بر امکان ارائۀ خدمات بهتر به کاربران عادی، مانند ارائۀ خدمات VoD با کیفیت 4K و 8K، با ارائه خدمات صنعتی بر بستر فناوری جدید، زمینۀ بیشتری برای توسعۀ اقتصادی فراهم می‌شود و بخش صنعت، برای افزایش بهره‌وری، لاجرم باید از فناوری جدید استفاده کند. یکی از این فناوری‌ها که شئون مختلف صنعت را تحت تأثیر قرار می‌دهد، 5G است و صنایع در کشور ما نیز باید زمینه و زیرساخت لازم برای استفاده از این فناوری را فراهم کنند.

وی تأکید کرد: فرایند تحول دیجیتال در دنیا آغاز شده و از آن گریزی نیست. در ایران هم باید ایجاد زیرساخت‌های تحول دیجیتال دنبال شود که این امر، کمک می‌کند تا هم خدمات جدید ارائه شود، کسب‌وکارهای جدید توسعه پیدا کنند و ظرفیت اشتغال‌زایی بیشتری فراهم شود و هم هر کسی که در این حوزه کار می‌کند، از منافع آن بهره‌مند شود.

مدیرعامل ایرانسل در پایان سخنان خود، برگزاری کنفرانس و ارزیابی تحول دیجیتال و رویدادهای مشابه را با هدف تبیین بخش‌های مختلف و مؤلفه‌ها و زوایای تحول دیجیتال برای کنشگران مختلف، مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد تا با فراهم شدن بستر لازم، کشور با شرایط بهتری وارد این عرصۀ جدید شود.

«کنفرانس بین‌المللی و پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال» روزهای ۱۵ تا ۱۶ شهریور، توسط دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، به صورت آنلاین برگزار می‌شود و فردا با اعلام برندگان بخش‌های مختلف، به کار خود خاتمه می‌دهد. علاقه‌مندان می‌توانند این رویداد را به طور مستقیم از اپلیکیشن لنز ایرانسل مشاهده کنند.

کد خبر 134041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha