حراج 13 خودروی حماسی فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم»

سیزده خودروی حماسی فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» Mad Max: Fury Road در معرض فروش قرار گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، فیلم سینمایی «مک دیوانه: جاده خشم» تحقق رؤیای دیوانگان جعبه دنده و آفرود بازان است، کسانی که هنگام تماشای این فیلم، کف دستانشان عرق می کند و لحظه ای چشم از صحنه های اکشن آن برنمی دارند. خودروهایی که بعد از آخرالزمان با اکتان بالا، آدرنالین را در خون تماشاگران بالا می برند. در این فیلم انتخاب خودروها به اندازه انتخاب رانندگان آنها مهم بودند.

حالا سازندگان این فیلم این فرصت را برای هواداران و عاشقان سینه چاک این خودروهای حماسی ایجاد کرده اند که این 13 خودرو که از این فیلم به جا مانده است را از آن خود کرده و به خانه ببرند.

شرکت حراجی خودروهای کلاسیک الوید Lloyds Classic Car Auctions که خود را بزرگترین خانه ی حراجی خودرو و موتورسیکلت استرالیا می داند، اکنون میزبان حراجی کلکسیون فیلم جاده خشم است. بانیان این حراجی اصرار دارند که از نام «گنجینه های انبار [طویله]» استفاده کنند. اما هنوز مکان اجرای این حراجی یا اطلاعات فروشنده آن را منتشر نکرده اند.

یکی از ویژگی های خاص فیلم جاده خشم این است که از جلوه های ویژه کامپیوتری کمتر استفاده کرده و برای خلق برخی از صحنه ها، جلوه های حقیقی و عملی practical effects را به کار گرفته است. جورج میلر George Miller‌ که از کارگردانان علاقه مند به سبک های قدیمی است می گوید کامپیوتر را فراموش کنید. طراحی تولید این فیلم کالین گیبسن است که به همراه سایر کارکنانش 150 خودرو را برای ساخت این فیلم گردآوری کرده بودند. اکثر این خودروها هم مخصوص آفرود، بیابان و شاسی های آنها مخصوص سرعت بالا هستند. گاهی برای برخی از صحنه ها از یک خودرو حداقل دو دستگاه تهیه کرده بودند تا اگر سانحه ایجاد شد و تصویر مورد دلخواه به دست نیامد، دوباره بتوانند صحنه را تکرار کنند.

خیلی از این 150 دستگاه خودرو هنگام تصویر برداری یا حتی بعد از آن ویران شده اند اما تعداد کمی هم که در دستان افراد خاصی بوده اند جان سالم به در برده اند. در بین خودروهایی که موفق به بقا شده اند، خودروی ریزر کولا Razor Cola فورد فالکون اکس بی مدل 1973 است. در خود فیلم این خودرو مخصوص مترجم مکس راکاتانسکی بود. یک دستگاه از این خودروها در نبرد پایانی واقعاً نابود شد اما یک دستگاه شبیه به آن در نظر گرفته شده بود که اگر صحنه مورد دلخواه به دست نیامد،‌ از آن استفاده شود.

همچنین در این کلکسیون خودروی عظیم الجثه گیگاهورس Gigahorse‌ هم وجود دارد. برای ساخت آن یک جفت کادیلاک کوپه دوویل 1959را در هم ادغام کرده اند که قوای محرکه آن یک موتور 8 سیلندر مجهز به دو توربوشارژر است و ادعا شده که 1200 اسب بخار توان دارد. این خودرو هم در ابتدای فیلم و هم در انتهای فیلم حضور دارد.

منبع: سایپانیوز

کد خبر 134171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha