نقص عضو به بهای گرفتن دیه بیشتر!

کارشناس پزشک قانونی گفت:متاسفانه در این روز‌ها با پرونده های خودزنی‌ها و به اصطلاح تصادفات ساختگی در زمینه معاینه مصدومین مواجه هستیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی اصغرقربانی کارشناس پزشک قانونی در مورد پرونده های ارجاعی به پزشکی قانونی گفت: ما با پرونده‌های متفاوتی روبرو هستیم که به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شود. بیشتر پرونده‌هایی که نیاز به کارشناسی دارند و به پزشک قانونی ارجاع داده می‌شود مربوط به نزاع‌ها و تصادفات است.

او ادامه داد: متاسفانه در این روز‌ها با پرونده های خودزنی‌ها و به اصطلاح تصادفات ساختگی در زمینه معاینه مصدومین مواجه هستیم. افرادی که برای دریافت مبالغ نسبتا زیاد به خود آسیب‌های جدی وارد می‌کنند.

قربانی گفت: در تصادفات ساختگی و معاینه مصدومین ما موارد نامتعارفی مشاهده کردیم.در مواردی این صدمات نامتعارف از نظر پراکندگی و تعداد و نوع آن متفاوت بوده است که باعث شک و شبه در کارشناسان شده و موضوع به کمیسیون های تخصصی انتقال داده شد تا به صورت گروهی موضوع بررسی شود. این پرونده‌ها اغلب شناسایی شده و به مراجع قضایی اعلام شد.در این پرونده ها افراد به خود آسیب جدی وارد می کردند که کارشناسان پزشکی قانونی متوجه آن شدند و افراد نتوانستند پولی به جیب بزنند.

این کارشناس ادامه داد: در تصادفات ساختگی معمولا گروه یا باندی وجود دارد تا با آسیب‌های جدی و ایجاد مصدومیت از بیمه‌ها مبالغ بالا و هنگفت دریافت کنند. در بیشتر تصادفات ساختگی افراد با جراحات و مصدومیت‌های جدی روبرو می‌شوند که حتی باورش برای کارشناسان سخت است، تنها هدف این کار افزایش مبلغ دیه است.

قربانی گفت: در این حوزه نیز باند‌هایی وجود دارند که برای جلوگیری از شناسایی شدن فرد جدیدی را عضو گروه خود می‌کنند یا استان محل فعالیت خود را عوض می‌کنند. این گروه‌های چند نفره با هم هماهنگ هستند و حتی افرادی را نیز برای تماس با پلیس و اورژانس انتخاب می‌کنند.نکته جالب در این تصادفات رعایت تمامی نکات است تا به صورت طبیعی جلوه داده شود. در تصادفات ساختگی حتی کروکی نیز کشیده می‌شود و بیماران توسط اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شوند.

کارشناس پزشک قانونی گفت: شکستی استخوان در اندام ها، شکستگی بینی، شکستگی دندان‌ها و استخوان گونه از جمله آسیب‌هایی است که در تصادفات ساختگی وجود دارد و بعضی از این صدمات دوره درمانی طولانی دارد و یا حتی باعث نقص عضو می‌شود. در تصادفات ساختگی صدماتی که باعث خراشیدگی و کبودی بدن می‌شود کمتر است و دیده شده که یک فرد برای چندمین بار به صورت عمدی به خود صدمه زده است و در مواردی صدمات جدی و خطرناک بوده است.

او در پایان تاکید کرد: اغلب پرونده‌های تصادفات ساختی و یا خودزنی در نزاع‌ها شناسایی می‌شوند و افرادی که به خود آسیب جدی وارد می کنند نه تنها سودی نمی‌برند بلکه پرونده قضایی نیز برای آن‌ها تشکیل می‌شود.

کد خبر 134175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha