الزام عرضه کنندگان روغن موتور به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از الزام تمام واحدهای اقتصادی عرضه کننده کالای روغن موتور تصفیه اول به ثبت اطلاعات مربوط به تولید، نگهداری، توزیع و ... این کالا در سامانه های جامع تجارت و جامع انبارها خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، عباس تابش، با اعلام این خبر اظهار داشت: مراحل اجرای پروژه استقرار سامانه جامع تجارت برای کالای روغن موتور تصفیه اول در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حال پیگیری است.

به گفته رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بنابر تصمیمات دولت به منظور شفاف سازی نظام تولید و توزیع و همچنین کنترل قیمت ها در کشور، دستورالعمل ضرورت ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها از سوی این سازمان ابلاغ شده است.

وی ثبت تمام اطلاعات مربوط به تولید، نگهداری، توزیع کالاها و ... در سامانه جامع تجارت را ضروری و در راستای تکالیف قانونی منبعث از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و افزود: براساس این ابلاغیه؛ عرضه کالا فوق الذکر فقط در چارچوب سامانه مذکور و توسط اشخاص دارای کد نقش میسر خواهد بود و تمام واحدهای اقتصادی شامل واحدهای صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های پخش، کسب و کارهای مجازی و ... که روغن موتور را عرضه می‌کنند مکلف به ثبت اطلاعات از جمله ثبت ‌نام در سامانه جامع تجارت و اخذ کد نقش و همچنین ثبت نام در سامانه جامع انبارها و ثبت اطلاعات مربوط به محل نگهداری کالا در سامانه‌های مذکور حداکثر تا 27 شهریورماه سال جاری هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، خاطرنشان کرد: اجرای این دستورالعمل برای تمام واحدهای اقتصادی عرضه کننده کالای روغن موتور ضروری است و پس از پایان مهلت مقرر و در صورت عدم انجام این تکلیف قانونی، علاوه بر عدم امکان عرضه کالا با متخلفان براساس نوع تخلف تحت عنوان عرضه خارج از شبکه و احتکار، در چارچوب قوانین تعزیرات حکومتی، نظام صنفی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد قانونی انجام می شود.

کد خبر 134262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    1 0
    به درد نمی خورد