نگاهی به تفاوت های تارا دنده اتومات و تارا گیربکس دستی

با ورود سدان ایران خودرو تارا با گیربکس دستی به بازار و نمایش تارا اتوماتیک و جدی شدن حضور این خودرو در بازار، در این گزارش نگاهی به تفاوت های تارا اتوماتیک و تارا گیربکس دستی با استناد به تصاویر و اطلاعات معتبر می‌ اندازیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با گذشت یک ماه از تحویل نخستین خودروهای تارا به مشتریان این محصول، باخبر شدیم که در هفته های آینده فروش تارا اتوماتیک نیز آغاز خواهد شد.

با نزدیک شدن به آغاز فروش تارا اتوماتیک بد نیست اطلاعاتی در خصوص نسخه اتوماتیک تارا به دست آورید.

 

گزارش تست درایو تارا در پیست آزادی را اینجا بخوانید
 

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که هر چند ایران خودرو برنامه های زیادی برای این خودرو دارد اما فعلا تارا تنها با پیشرانه 1.6 لیتری TU5+ و گیربکس دستی به بازار عرضه شده است.

 

پیشرانه TU5+ سدان تارا

پیشرانه تارا



نسخه اتوماتیک تارا در مباحث فنی تفاوتی با نسخه دستی تارا نخواهد داشت و تنها تمایز این دو خودرو در سطح امکانات و آپشن های این محصول بوده است.



ظاهر تارا اتوماتیک با گیربکس شش سرعته و تارا دنده ای با گیربکس پنج سرعته تفاوت اندکی با هم دارد چرا که تفاوت این دو نسخه تنها در جلوپنجره خودرو خلاصه می شود.

 

تارا اتوماتیک با جلوپنجره مشبک

تارا اتوماتیک

 

تارا دنده دستی با جلوپنجره نواری

جلو پنجره تارا دنده دستی



جلوپنجره تارا اتوماتیک به صورت مشبک طراحی شده است در حالی که جلو پنجره تارا دنده ای به صورت نوارهای افقی است.

با وجود اینکه برخی امکانات تارا دنده ای برای اولین بار است که در خودروهای تولید داخل استفاده شده است اما دو محصول در سطح امکانات رفاهی و ایمنی تفاوت هایی با هم دارد و سطح امکانات تارا اتومات بیشتر از نمونه دستی آن است.

تارا اتوماتیک قرار است با چهار ایربگ، صندلی های نیمه برقی راننده و سرنشین جلو، آیینه های جانبی برقی تاشو راهنمادار، کمربند سه نقطه ای و صندلی هایی با روکش چرم و پارچه عرضه شود در حالی که تارا دنده دستی با دو ایربگ راهی بازار شده و روکش صندلی های آن نیز پارچه ای است.آیینه های تارا دنده دستی هر چند از نظر ظاهری با تارا دنده اتومات یکسان است اما به صورت برقی جمع نمی شود.

 

داشبورد تارا اتوماتیک

کابین تارا اتوماتیک



تارا دنده ای بدون سانروف و با قالپاق عرضه شده است در حالی که نسخه اتوماتیک این خودرو با سانروف و رینگ های آلومینیومی به فروش خواهد رسید.

همانطور که پیش از این نیز گفتیم برخی سیستم های ایمنی نظیر سامانه کنترل پایداری الکتریکی و پیشگیری از هرزگردی، سیستم های ESP، ESC و TCS در نسخه دنده ای تارا وجود دارد که برای اولین بار در یک خودروی تولید داخل استفاده شده است اما تارا اتوماتیک در این مبحث دست بالاتری دارد.

تارا اتوماتیک با استارت دکمه ای، سانروف، سنسور نور و باران، سنسور باد لاستیک و کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو در هفته های آینده به فروش خواهد رسید.

 

فرمان تارا اتومات

فرمان تارا دنده دستی

 

استارت دکمه ای تارا اتوماتیک

استارت دکمه ای تارا اتوماتیک



سیستم مالتی‌مدیا پورت USB، بلوتوث، میرورلینك، بلندگوها روی داشبورد و طاقچه عقب، چراغ روز، مه‌شکن‌های جلو وعقب، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل، سیستم روشنایی ترك خودرو، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، سیستم هشداردهنده مركزی ورود غیرمجاز، هشداردهنده موانع عقب، كروزكنترل، ستون فرمان تلسكوپی (جمع‌شونده)، نمایش‌گر دمای محیط، بازكن قفل درب صندوق عقب از داخل، سیستم قطع سوخت خودكار و سیستم كنترل بخار بنزین از دیگر امکانات تارا محسوب می شود که در دو نسخه یکسان خواهد بود.

 

روکش صندلی های چرم و پارچه ای تارا اتوماتیک

روکش صندلی تارا اتوماتیک



در کل باید گفت که تارا اتوماتیک از سطح رفاهی و ایمنی بالاتری نسبت به تارا دنده دستی برخوردار است اما این همه ماجرا نیست چرا که ایران خودرو برای این محصول برنامه های زیادی در نظر دارد.

یکی از برنامه های ایران خودرو برای سدان تارا که زمزمه هایی از آن به گوش می رسد، تجهیز تارا به سقف پانورامیک با قابلیت باز و بسته شدن به صورت برقی آنهم در آینده نزدیک است.

ایران خودرو حتی تولید تارا دنده ای با جعبه دنده دستی ۶ سرعته را نیز آغاز کرده است که به زودی شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

 

سردنده چرمی تارا اتوماتیک

تارا دنده اتومات

 

سردنده تارا دنده دستی

سردنده تارا دنده دستی

 

دکمه شیشه بالابر برقی سرنشینان عقب تارا

شیشه بالابر تارا



در کل باید بگوییم که ایران خودرو سدان تارا را با تیپ های جدیدی راهی بازار خواهد کرد که نشان می دهد این شرکت حساب ویژه ای روی تارا باز کرده است.

در پایان بد نیست به یک نکته اشاره کنیم، تاراهایی که در حال حاضر به بازار عرضه شده است روی گلگیرها دارای چراغ راهنما است اما ایران خودرو در تولیدات جدیدتر این راهنما را حذف و به راهنمای روی آیینه های جانبی اکتفا کرده است.

کد خبر 134317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    جنس داشبورد اتوماتیک با نمونه دستی تفاوت دارد؟؟؟؟ پرشین خودرو: خیر