کد خبر 134377
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
وضعیت کرونایی گیلان شکننده است/ مسافرت نروید

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست از عادی انگاری بیماری پرهیز کنند و گفت: دورهمی ها را حذف کنید، فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرید، حتما ماسک بزنید و تا اطلاع ثانوی مسافرت غیر ضروری نداشته باشید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، دکتر فردین مهرابیان با بیان اینکه بیش از ۵۰۰۰ نفر در قالب ۵۹۲ تیم کار واکسیناسیون گیلانی ها را بر عهده دارند، اظهار کرد: گروه های جهادی و بسیجی، دانشجویان داوطلب و نیروهای هلال احمر و... در کنار کادر بهداشت و درمان تزریق واکسن را انجام می دهند.

وی از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان جهت افزایش ظرفیت واکسیناسیون تا ۱۱۱۸ تیم خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر نیز ۱۸۵ پایگاه واکسیناسیون ثابت و شناور در سطح استان فعال است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزایش یا کاهش مراکز واکسیناسیون را وابسته به توزیع روزانه واکسن دانست و یادآور شد: در برخی از روزها حدود ۳۰۰ پایگاه واکسیناسیون فعال در سطح استان داریم.

مهرابیان، تعداد کل بیماران بستری در سطح بیمارستان های دولتی و خصوصی استان را ۵۶۲ نفر دانست و عنوان کرد: ۱۰۲ بیمار در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند و ۱۱۳ بیمار بدحال داریم.

وی سیر نزولی بیماری کرونا در استان گیلان را بسیار شکننده دانست و اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته ۱۰۷ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم که از این تعداد ۱۱ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بستری شدند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست از عادی انگاری بیماری پرهیز کنند و گفت: دورهمی ها را حذف کنید، فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرید، حتما ماسک بزنید و تا اطلاع ثانوی مسافرت غیر ضروری نداشته باشید تا سلامت خود و هموطنان را تضمین کنید.

کد خبر 134377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha