کد خبر 134378
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
 تشکیل کمیته نظارت بر تخلفات پروازهای اربعین

سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل کمیته نظارت و رسیدگی به تخلفات و جرائم مربوط به پروازهای اربعین در فاصله ۴ روز پس از آغاز پروازها خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: کمیته نظارت و رسیدگی به تخلفات و جرائم مربوط به پروازهای اربعینبا حضور معاون سازمان بازرسی کل کشور، مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران، نماینده دادستان و مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی داخلی به ریاست سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد.

در این کمیته مسئولیت نظارت بر پروازهای اربعین براساس قانون برعهده سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفت و مقرر شد سازمان مذبور ضمن رصد مستمر عملکرد آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی ،در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخوردهای اداری معمول و مراتب به مراجع نظارتی ( تعزیرات حکومتی و بازرسی کل کشور ) اعلام شود. همچنین شرکت هواپیمایی موظف شدند بر قیمت و عرضه بلیت نظارت داشته باشند.

در این جلسه مقرر شد، پروازهای چارتری در بازه زمانی 28 شهریور (4 روز قبل) لغایت 10 مهر لغو و هرگونه تخلف از جمله اجبار در فروش، امتناع از فروش وگرانفروشی مورد پیگیری قضایی قرارخواهد گرفت.

براساس مصوبات جلسه مذکور مقرر شد اطلاع رسانی لازم به مردم از طریق رسانهها صورت پذیرفته و توسط سازمان هواپیمایی کشوری نظارت دقیق و موثری بر سامانههای فروش بلیت، اپلیکیشینها و موتورهای جستجوگر انجام و مراتب به کمیته گزارش و نهایتا تخلفات مشاهده شده به تعزیرات حکومتی اعلام شود.

به گزارش تسنیم، طی روزهای گذشته، ایرلاین‌های داخلی در هماهنگی کامل با شرکت‌های چارتری بلیت پروازهای اربعین را بر خلاف تعهدی که داده بودند به قیمت‌های چند برابری به فروش رساندند.

24 شهریور سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت پرواز رفت و برگشت از شهرهای اصفهان، شیراز، تبریز و تهران به نجف 5 میلیون تومان و از مشهد را 6 میلیون تومان اعلام کرد. این در حالی بود که بلیت 5 و 6 میلیون تومانی عملا وجود خارجی نداشت و بلیت پروازهای یکطرفه تا 9 میلیون تومان توسط برخی ایرلاین‌های داخلی به فروش می‌رسید.

مهم‌ترین مشکل امسال پروازهای اربعین، بلاتکلیفی سازمان هواپیمایی است که حدود دو ماه است رئیس ندارد. وزیر سابق راه و شهرسازی اوایل تیر امسال در اقدامی ناگهانی، تورج دهقان زنگنه را از ریاست سازمان هواپیمایی کشوری برکنار کرد و سرپرستی این سازمان را به مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران سپرد!

کد خبر 134378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha