کد خبر 134381
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
 اعتراض کارگران خودروسازی فورد در هند

۱۲۰۰ کارگر شرکت خودروسازی فورد در هند در اعتراض به تعطیلی این کارخانه تا پایان سال جاری میلادی، در خارج از این کارخانه تجمع کردند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، صدها کارگر در یک کارخانه شرکت خودروسازی فورد موتور در ایالت گجرات هند در روز سه شنبه در خارج از این کارخانه اعتصاب کردند و خواستار لغو طرح تعطیلی کارخانه یا فراهم کردن مشاغل دیگر برای کارگران شدند.

این کارگران طی این اعتصاب اعلام کردند بسته شدن کارخانه در پایان سال جاری میلادی درآمد و راه امرار معاش آنها را از بین خواهد برد.

طبق گفته یکی از کارگران این کارخانه:«پس از هفت سال کار در این کارخانه حالا به من می‌گویند دیگر شغلی ندارم. آینده من چه خواهد شد؟ تقاضای ما ادامه فعالیت این کارخانه است. اگر قرار است این کارخانه بسته شود، از دولت می‌خواهیم در صورت آغاز به کار یک کارخانه دیگر، ما در اولویت کار با همین سطح درآمد باشیم».

بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا اخیراً کارخانه های خود را در هند به خاطر راکد بودن فروش تعطیل کرده‌اند. شرکت فورد که اولین کارخانه خود را در دهه 1990 در هند تاسیس کرد، در اوایل همین ماه اعلام کرد قصد دارد خودروسازی در این کشور را را تعطیل کند چون هیچ سود دهی ندارد.

سخنگوی خودروسازی فورد در هند اعلام کرد این کارخانه حدود 1200 کارگر دارد.

بسته شدن کارخانه های خودروسازی در هند طی سال‌های اخیر بحران اشتغال در این کشور را بدتر کرده و چالشی بزرگ برای نارندرا مودی، نخست وزیر هند به وجود آورده است که در 2014 و آغاز فعالیت خود قول رونق اشتغال را داده بود.

کد خبر 134381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha