۸ میلیون خودرو فرسوده در راه جاده‌های کشور

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت: حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ خودرو فرسوده در سطح شهر تردد دارند و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴ حدود ۸ میلیون خودرو فرسوده در سطح شهر تردد کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید امیر احمدی با بیان اینکه مراکز اسقاط و بازیافت کشور جزو مشاغل فراموش شده هستند و هیچ ارگانی به آن ها رسیدگی نمی کند، گفت: متاسفانه 3 سال و نیم است که کلا به بحث بازیافت و اسقاط خودرو پرداخته نمی شود و این مراکز با 10 درصد ظرفیت کار می کنند.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور با تاکید بر اینکه رکود شدیدی در مراکز بازیافت و اسقاط وجود دارد، تشریح کرد: در گذشته تعداد 220 مرکز اسقاط و بازیافت داشتیم که در حوزه خودرو فعالیت می کردند، اکنون تمام این مراکز تعطیل هستند و تمام پرسنل آنها تعدیل شده اند. قوانین، آئین نامه و مصوباتی داشتیم که دولت آنها را اجرایی نکرد و تمام این موارد به فراموشی سپرده شد.

احمدی با بیان اینکه هر روز به تعداد خودروهای فرسوده در شهر افزوده می شود، تشریح کرد: حدود 3 میلیون و 500 خودرو فرسوده در سطح شهر تردد دارند که نیاز به نوسازی دارند؛ پیش بینی می شود تا افق 1404 حدود 8 میلیون خودرو فرسوده در سطح شهر تردد کنند.

او با بیان اینکه وزیر صمت نگاه مثبتی به اسقاط خودروهای فرسوده دارد، گفت: امیدواریم بحث خودروهای فرسوده در این دولت مورد بررسی قرار گیرد. نهادهایی چون وزارت راه و محیط زیست می توانند به این موضوع کمک کنند اما اکنون همکاری آنها کم است.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور با تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر به بحث اسقاط خودروهای فرسوده توجه شود تا شاهد آلودگی هوا باشیم، گفت: مشکلاتی که در عدم خروج خودرو‌های فرسوده ایجاد می‌شود شامل افزایش سوانح جاده ای، آلودگی هوا و مصرف سوخت بیشتر است. هر چه بیشتر به روز‌های سرد سال نزدیک می‌شویم این موضوع بیشتر خود را نشان می‌دهد.

احمدی با تاکید بر اینکه تردد خودروهای فرسوده باعث می شود چهره شهر زیبا نباشد، گفت: در بحث اسقاط خودروهای فرسوده، مبلمان شهری مطرح است که دیگر چهره شهر را مانند سابق نداریم؛ علاوه بر این در بحث فراموش اسقاط خودرو، بحث‌ اشتغال زایی نیز مطرح است چرا که با این روند، اشتغال زایی کاهش می یابد.

کد خبر 134407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha