کاهش ۸ تا ۱۰ درجه ای دما در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر/وضعیت آب و هوا اعلام شد

شنبه و یکشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر و یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما حدود ۸ تا ۱۰ درجه رخ خواهد داد.

به گزارش پرین خودرو، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یایی طی ۲۴ ساعت آینده با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و همچنین در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ابرناکی و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد آغاز می‌شود.

یکشنبه ابرناکی و بارش در گیلان به طور موقت کاهش یافته و در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی ادامه خواهد داشت. بارش در شرق مازندران و گلستان شدت خواهد داشت و دریای خزر مواج است.

همچنین طی سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

دوشنبه بارش در شرق سواحل دریای خزر کاهش می‌یابد و در استان‌های گیلان و شرق اردبیل تقویت می‌شود و سه شنبه و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در شمال و شرق آذربایجان شرقی نیز وزش باد و رگبار باران رخ می‌دهد و در غرب گیلان بارش شدت خواهد داشت. همچنین ارتفاع امواج در ساحل استان گیلان افزایش خواهد داشت.

گفتنی است، شنبه و یکشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر و یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما حدود ۸ تا ۱۰ درجه رخ خواهد داد.

از بعد از ظهر امروز و طی روز یکشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، ایلام، غرب خوزستان و جزایر شمالی خلیج فارس وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد و ارتفاع امواج در شمال و مرکز خلیج فارس افزایش می‌یابد.

دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

کد خبر 134436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha