کد خبر 134438
۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
تکذیب بازگشایی مرز مهران برای تردد زائران

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری با تکذیب بازگشایی مرز مهران برای سفر زائران به عراق گفت:این مرز فقط برای بازگشت زائران اربعین بازگشایی می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، داریوش باقرجوان در خصوص برخی اخبار مبنی بر بازگشایی مرز مهران برای تردد به سمت عراق اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و مرز مهران برای عزیمت به سمت کشور عراق بازگشایی نشده است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مرز مهران برای سفر بازگشت زائران اربعین بازگشایی می‌شود و به هیچ عنوان کسی نمی‌تواند از طریق مرز مهران به عراق سفر کند.

وی دیروز نیز با بیان این‌که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تمام توان را روی خدمات‌رسانی به زائران اربعین در مرز مهران گذاشته است به تسنیم گفته بود: متاسفانه امسال تعداد زائران نسبت به سال‌های قبل خیلی کم شده است، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته یک روز قبل و یک بعد از اربعین زمان پیک سفرهاست و در این راستا از روز شنبه در مرز مهران مستقر خواهیم شد تا روند ورود و جابجایی زائران مطابق برنامه انجام شود.

وی با بیان این‌که تمام تلاش ما این است که زائران عزیز به سلامت به مقصد برسند درباره قیمت بلیت اتوبوس نیز گفت: تعیین نرخ بلیت بر اساس مصوبه شورای عالی ترابری بر عهده صنف است؛ اما برای مسیر مهران-تهران به‌‌عنوان یک مسیر استاندارد به‌طور متوسط قیمت بلیت اتوبوس 400 هزار تومان است.

وی ادامه داد: اتوبوس‌های 24 نفره،‌ 32 نفره، 44 نفره و ... در ناوگان داریم که به‌طور متوسط قیمت بلیت برای اتوبوس 30 نفره 370 تا 400 هزار تومان خواهد بود. قیمت سایر اتوبوس‌ها نیز به تبع همین قیمت است؛ یعنی اگر 44 نفره است قیمت پایین‌تر و اگر تعداد صندلی‌ها کمتر از 30 نفر باشد قیمت مقداری بالاتر خواهد بود

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تاکید بر نظارت کامل در جابجایی زمینی زائران اربعین حسینی،‌ افزود: در پایانه مرزی نظارت کامل خواهیم داشت و در این راستا نیز بنرهایی در رابطه با نرخ بلیت نصب شده است.

باقرجوان با اشاره به نظارت بر نرخ‌های مصوب بلیت اتوبوس توسط سازمان راهداری، اظهار کرد: حدود 2500 دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین آماده هستند و به نسبت ورود دیده‌بان خواهیم داشت و مشخص است که ظرف مثلا 6 ساعت آینده چه تعداد زائر وارد مرز می‌شوند. به همان نسبت اتوبوس‌ها را وارد پایانه مرز خواهیم کرد. در داخل پایانه نیز عملیات مسافرگیری انجام می‌شود تا زائران معطل نشوند.

وی یادآور شد: پیش فروش بلیت اتوبوس از روز چهارشنبه عملیاتی شده است. به عزیزانی که به صورت کاروان سفر کرده‌اند پیشنهاد می‌کنیم اگر قرار است در زمان برگشت از مرز زمینی وارد کشور شوند از همین الان با شرکت‌های حمل‌ونقل قرارداد امضا کنند.

به گزارش تسنیم،‌ بر اساس اعلام سازمان راهداری کرایه هر صندلی سواری کرایه در مسیر مهران تا تهران برای صندلی جلو 755 هزار تومان و صندلی عقب 670 هزار تومان است. کرایه مرز مهران تا قم برای صندلی جلو 720 هزار تومان و صندلی عقب 600 هزار تومان است. کرایه سواری مهران تا اهواز صندلی جلو 300 و صندلی عقب 275 هزار تومان است.

کرایه سواری مهران تا اصفهان نیز برای صندلی‌های جلو و عقب به ترتیب 765 و 624 هزار تومان تعیین شد. همچنین کرایه مهران تا کرمانشاه و همدان به ترتیب 240 و 400 هزار تومان است.

کد خبر 134438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha