حذف چرم از محصولات ولوو با هدف حفظ محیط زیست

شرکت خودروسازی ولوو می گوید تا سال 2030 مصرف چرم در خودرو را با هدف حفظ محیط زیست به صفر می رساند و یک چهارم از قطعات آن از مواد بازیافتی تولید می شود.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت سوئدی ولوو که از سال 2010 مالکیت آن در اختیار گروه هولدینگ چینی جیلی قرار گرفته است می گوید تصمیم گرفته است که تا سال 2025 حداقل یک چهارم از مواد مورد استفاده در تولید خودروهای نو را مواد بازیافتی و عناصری تشکیل دهند که پایه اصلی آن را مواد زیستی می دهند. با این حال در تأمین مواد اولیه به ویژه مواد پشمی در تولید خودرو از گزینه هایی استفاده خواهد کرد که تأمین کنندگان آن متعهد به رعایت مسئولیت پذیری در قبال منابع بوده و گواهینامه های مربوطه را دریافت کرده باشند.

عدم استفاده از چرم در تولید خودرو آخرین نمونه از تلاش خودروسازان برای همگام شدن با راهبردهای توسعه پایدار است. ولوو قرار است در تولید بخش داخلی کابین خودرو از موادی به نام نوردیکو Nordico استفاده کند که نوعی ماده نساجی حاصل از مواد بازیافتی مثل بطری های پلی اتیلین ترفتالات polyethylene terephthalate است و همچنین موادی که از جنگل های سوئد و فنلاند به روش توسعه پایدار به دست می آید. این شرکت در حال بازیافت چوب پنبه های مخصوص صنعت مشروب است.

استوارت تمپلر Stuart Templar مدیر توسعه پایدار جهانی ولوو در بیانیه ای خبری گفت: «یافتن محصولات و موادی که نفع یا حمایت از حیوانات را رعایت کند، بسیار چالشی و دشوار است اما دلیل نمی شود که از این موضوع شانه خالی کرد.»

در ماه مارس امسال [2021] شرکت خودروسازی ولوو که مقر اصلی آن در کشور سوئد است و مالک آن از سال 2010 گروه هولدینگ چینی ژیجیانگ جیلی است تصمیم خود را به طور رسمی اعلام کرده و می خواهد تا سال 2030 به طور کامل فقط خودروهای برقی بسازد.

هنریک گرین Henrik Green قائم مقام مدیر عامل در فناوری ولوو کارز گفته است: «آینده ای برای خودروها با موتورهای بنزینی درون سوز دیگر متصور نیست. ما به طور جدی متعهد هستیم که فقط خودروهای برقی بسازیم و این دوره گذار به احتمال زیاد تا سال 2030 طول می کشد.»

تعداد زیادی از خودروسازان اعلام کرده اند که می خواهند به جای چرم از مواد جایگزین استفاده کنند. در سال 2019، ایلان ماسک مدیر عامل خودروسازی برقی آمریکایی تسلا در عرضه خودروی اسپورت تمام برقی تایکان Taycan به مشتریان خود این اختیار را داد که در تزئینات داخل کابین خودرو از چرم استفاده نشود.

هر چقدر که نگرانی ها در خصوص توسعه پایدار بیشتر می شود، کمپانی ها در بخش های مختلف اقتصاد به دنبال راه های جدیدی در تولید، بسته بندی، تولید و تحویل محصولات خود می گردند که در آن ردپای آسیب به محیط زیست کمتری به جای بگذارند.

در ماه ژوئن غول عظیم محصولات مصرفی یونیلیور اعلام کرد که نمونه اولیه «بطری های کاغذی مواد شوینده» را طراحی و تولید کرده است و از سال آینده توزیع آن را از کشور برزیل شروع خواهد کرد.

اوایل همین ماه سپتامبر [اواسط شهریور] شرکت تحویل غذای آنلاین جاست ایت Just Eat با همکاری کلابزیرو CLUBZERO در لندن برای اولین بار طرح آزمایشی استفاده از بسته بندی ها به قابلیت استفاده مجدد را آغاز کرده است. همین شرکت جاست ایت در فوریه سال 2020 با همکاری شرکت ناتپلا Notpla جعبه های قابل بازیافتی با استفاده از جلبک دریایی تولید کرده است.

منبع: سایپانیوز

کد خبر 134445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha