ورود خودروهای برقی ساخت روسیه به بازار از سال ۲۰۲۴

شرکت خودروسازی «آوتوتور» روسیه اعلام کرد که قصد دارد تولید اولین گروه از خودروهای برقی خود را در سال ۲۰۲۳ و فروش آن‌ها را در سال ۲۰۲۴ آغاز کند.

به گزارش پرشین خودرو، ولادیمیر شچرباکوف، بنیانگذار شرکت خودروسازی «آوتوتور» Avtotor در دیدار روز جمعه خود با دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد که این خودروساز قصد دارد تولید اولین گروه از خودروهای برقی خود را در سال 2023 و فروش آن‌ها را در سال 2024 آغاز کند.

بر اساس این گزارش، قیمت خرده فروشی خودروهای برقی جدید تا 1.5 میلیون روبل (20625 دلار) خواهد بود.

شچرباکوف با معرفی دو مدل از این خودروهای برقی گفت: ما تعهد داریم که یکی از این دو مدل را در سال 2023 و دیگری را در سال 2024 روانه بازار کنیم.

طبق این اظهارات، تولید 200 دستگاه خودروی برقی به عنوان اولین گروه برای پایان سال 2023 برنامه ریزی شده است و طبق یک قرارداد سرمایه‌گذاری ویژه، 1000 دستگاه خودرو تولید خواهد شد.

شچرباکوف توضیح داد که آوتوتور قصد دارد یک خط تولید بر اساس یک پلت فرم واحد ایجاد کند. این شرکت وانت شاسی بلند، مینی بوس و خودروی مخصوص معلولین تولید خواهد کرد. این شرکت همچنین قصد دارد خودروهای جدید را با استفاده از قطعات داخلی مونتاژ کند.

شربباکوف گفت: همزمان ما در حال طراحی دو مدل دیگر به همراه شرکت‌های کیا و هیوندای هستیم. هولدینگ آوتوتور ممکن است در راستای برنامه مورد تأیید دولت برای توسعه حمل و نقل الکتریکی در روسیه تا سال 2030، مونتاژ خودروهای برقی کیا و هیوندای را در سال 2023 شروع کند.

هولدینگ Avtotor در سال 1994 در کالینینگراد، غربی‌ترین منطقه روسیه تاسیس شد. این اولین کارخانه در روسیه بود که شروع به مونتاژ خودروهای برند خارجی، به ویژه، بی‌ام و، کیا و هیوندای کرد.

کد خبر 134453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha