بهره‌برداری از فناوری امضای دیجیتال

به منظور تسریع و تسهیل فرآیند تبادل و فعال سازی قراردادهای سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو که منجر به افزایش سرعت تامین قطعات خواهد شد، شرکت ساپکو برای طراحی و استقرار سامانه تبادل الکترونیکی قراردادها با تکیه بر فناوری امضای دیجیتال اقدام کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، این فناوری به صورت آزمایشی در پنج شرکت زیر مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو اجرایی و به زودی جایگزین امضای دستی و تبادل فیزیکی قراردادها می شود.


نوسانات قیمت نهاده‌های تولید، موجب تغییر در قیمت خرید قطعات از قطعه‌سازان و به تبع آن صدور الحاقیه‌های متعدد می‌شود و تعدد قراردادهای بین شرکت ساپکو و قطعه‌سازان در زنجیره تامین که در حال حاضر سالانه بالغ بر 20 هزار قرارداد است، سبب کند شدن روند عقد و تبادل قرارداد می‌شود. لذا سامانه تبادل الکترونیکی قراردادها بر پایه فناوری امضای دیجیتال، به صورت آزمایشی در تعدادی از قطعه‌سازان به‌بهره‌برداری رسید.


فناوری امضای الکترونیک دارای سابقه‌ای طولانی در دنیا و به استناد قانون تجارت الکترونیک دارای پشتوانه قانونی و قابل پیگیری و ردیابی در محاکم و مراجع عمومی در کشور است و از این پس در شرکت ساپکو و در قراردادهای سازندگان شبکه تامین گروه صنعتی ایران خودرو قابل بهره‌برداری خواهد بود. این فناوری، سازندگان شبکه تامین گروه صنعتی ایران خودرو را از طریق سامانه edoc.sapco.irو دریافت توکن اختصاصی از امضای الکترونیک مستند شده توسط مراجع رسمی کشور برخوردار خواهد کرد.


از جمله مزایای این فناوری، قابلیت اطمینان و امنیت بسیار بالا، تسریع و تسهیل فرآیند امضای قراردادها توسط صاحبان امضای مجاز، صرفه‌جویی در زمان و مصرف کاغذ، تسهیل قابلیت دسترسی از طریق ابزارهای پرتابل نظیر موبایل و تبلت، پیشگیری از انباشت قراردادها و سلب امکان جعل و استنکاف افراد از حقوق و مسوولیت‌های ناشی از قراردادهای حقوقی است.


شرکت ساپکو، به منظور استقرار فناوری امضای دیجیتال در زنجیره تامین، برنامه‌ریزی لازم جهت آموزش و عملیاتی‌کردن آن را در دستور کار قرار داده و به همین منظور با طراحی و پیاده‌سازی سامانه edoc.sapco.ir، علاوه برحذف فرآیندهای بوروکراتیک امضای دستی قراردادها از این فناوری برای تبادل تمام اسناد بهادار اعم از آنالیز و توافقات افزایش یا کاهش قیمت استفاده خواهد کرد.

کد خبر 134468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha