وابستگی 70 درصدی به واردات تایر سنگین

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک در خصوص شرایط واردات و صادرات لاستیک سواری و سنگین توضیحاتی داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیدمحمد میرعابدینی دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک کشور با اشاره به اینکه در حوزه تولید لاستیک های سنگین توانایی بالایی وجود ندارد، گفت: در حوزه لاستیک های سنگین وابستگی بالای 70 درصدی به واردات داریم و عمدتا تمام آن وارد می شود ؛ در حال حاضر در حوزه لاستیک خودروهای سنگین نیاز بازار کشور تنها از طریق واردات تامین می شود.

او با بیان اینکه سایز 12،24 بایاس است که به دلیل اینکه منسوخ شده در دنیا و در ایران هم بازار خوبی ندارد، بیان کرد: این نوع لاستیک به دلیل اینکه در ایران به فروش نمی رود، مصوبه ای گرفتند که آن را صادر به کشورهای حاشیه ای مثل عراق، پاکستان، افغانستان، سوریه و … کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک گفت: در حوزه تایرهای سواری وابستگی 30 تا 35 درصدی به واردات داریم . در رینگ های پر مصرف تولید به نحوی بود که فروشی نداشت و در مقابل انباشت زیادی از آن وجود داشت و به همین دلیل اجازه داده شد که هر کارخانه ای 15 تا 20 درصد تولیدات خود را صادر کند.

میرعابدینی با بیان‌ اینکه تایرهای سواری نیز مانند تایرهای سنگین به کشورهای حاشیه ای صادر می شود، گفت: کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، سوریه و … واردکننده تایرهای ایرانی هستند.

او بیان کرد: اکنون شرایط طوری است رقیبان سرسختی مانند کره ای ، ژاپنی، چینی و … با تایرهای ایرانی رقابت می‌کنند و می تواند باعث شود صادرات خوبی نداشته باشیم. با توجه به اینکه در 3 ماه اخیر هزینه هر کانتینر به شدت افزایش یافته است ممکن است صادرات متوقف شود.

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک با بیان اینکه تمام برندهای لاستیکی که وارد کشور می شود استاندارد جهانی دارد، گفت: متاسفانه تولیدات داخل هنوز استاندارد جهانی را نگرفته و با توجه به رقیبان سرسختی که داریم در صادرات به مشکل خواهیم‌ خورد.

او با اشاره به سایز لاستیک هایی که قرار است صادر شود، گفت: اکنون رینگ های 13،14 و 15 در داخل تولید می شود و سایز 13 تنها در کشور متقاضی دارد و رینگ های 14 به بالا صادر می شود. در یک زمانی واردات رینگ 15 ممنوع اعلام شده بود اما اکنون از ممنوعیت خارج شده بود.

کد خبر 134484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha