پیشنهاد تخفیف در طرح خودروی پاک برای نروژی‌ها

طرح «خودروهای پاک برای همه» Clean Cars for All و جایگزینی بنزینی با برقی از سال 2019 محبوبیت پیدا کرد اما با بی پولی مواجه شد. حالا در یک ناحیه محدود با بودجه 8.3 میلیون دلار از سر گرفته شده است. بودجه لازم برای این برنامه در کالیفرنیا از صنایع آلاینده گردآوری شده و به شهروندان کم درآمدتر اختصاص یافته است.

به گزارش پرشین خودرو، بین نواحی مختلف در ایالت کالیفرنیا رقابتی در گرفته و مسئولان این نواحی تلاش می کنند مشوق های بهتری برای طرح های جایگزینی خودروهای بنزینی با برقی به اجرا بگذارند. تمام شهروندان آمریکایی واجد شرایط دریافت 7500 دلار معافیت مالیاتی برای خرید خودروهای برقی هستند. با این حال ایالت های مختلف بر اساس قوانین خاص خود علاوه بر این معافیت مالیاتی، به فکر اعطای مشوق های دیگر هستند که بودجه آن را از راه های مختلف و بسته به امکانات هر ایالت تأمین می کنند. در ایالت کالیفرنیا برای خرید یک خودرو می توان با محاسبه معافیت مالیاتی و مشوق ها تا 9500 دلار از قیمت یک خودروی نو را تخفیف گرفت.

البته بودجه ای که اختصاص یافته فقط خاص خودرو نیست و مردم می توانند به تناسب برای خرید سایر وسایل نقلیه عمومی برقی از قبیل موتورسیکلت و حتی دوچرخه هم اقدام کنند و حتی برای کسانی که بلیت های اعتباری این طرح را خریداری کنند در رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی مثل مترو و اتوبوس هم تخفیف ویژه دریافت می کنند.

سیندی شاوز سوپروایزر سانتا کلارا کاونتی می گوید: «40 درصد از آلایندگی های گازهای گلخانه ای در بی اریا کالیفرنیا به خاطر حمل و نقل است. اگر قرار است این موضوع حل شود، باید جوامع با درآمد کمتر هم لحاظ شوند.»

این مشوق ها بر اساس کدپستی به افراد ساکن در این ناحیه اعطا می شود. این طرح شامل خودروهای پیش از سال 2005 می شود. بر اساس مفاد قرارداد، باید حداقل 2 سال از پلاک شدن خودرو در منطقه بی اریا گذشته باشد. این طرح برای افرادی که سالانه بیش از 51 هزار دلار درآمد دارند، تخصیص نمی یابد. برای خانواده های 4 نفره نباید درآمد سالانه بیش از 106 هزار دلار باشد تا بتوانند در این طرح از مشوق های آن بهره مند شوند. به بیان دیگر این طرح بیشتر افراد با درآمد کمتر را شامل می شود. در ضمن خودروهای ناوگانی مثل تاکسی های اینترنتی و مواردی از این قبیل از این طرح بهره مند نمی شوند.

در این طرح حتی برای کسانی که بخواهند در منزل خود تجهیزات شارژ باتری خودرو نصب کنند 2000 دلار جداگانه در نظر می گیرد. برای تجهیزات قابل حمل شارژ 600 دلار که سطح 2 است [یعنی سرعت شارژ در آن خیلی پایین است].

برای خودروهای قدیمی تر یعنی پیش از 1997 [که قیمت آنها خیلی پایین تر است] میزان مشوق فقط 1200 دلار در نظر گرفته شده است.

کد خبر 134686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha