تردد میکسر‌ها و خودروهای حمل بتن در روز با شرایط خاص

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: فعالیت میکسرها و خودروهای شرکت‌های حمل بتن در روز و شب مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، سردار حمیدی رئیس پلیس تهران بزرگ درباره شرایط تردد ماشین‌های حمل بتن گفت: نزدیک به 10 سال بود که شرکت‌های حمل بتن تقاضا داشتند در روز تردد کنند و تنها ارگان مخالف با تردد آن‌ها پلیس راهنمایی تهران بزرگ بود و هست.

رئیس پلیس تهران بزرگ بیان کرد: سازمان‌های مختلف در شورای ترافیک این موضوع را پیگیری کردند و گفتند به صورت آزمایشی به میکسرها مجوز تردد در روز را دهید تا مشکلات پروژه‌های عمرانی که عمدتا ملی هم هستند با سهولت بیش‌تری رفع شود.

سردار حمیدی با اشاره به فرصت 10 روزه به شرکت‌های حمل بتن ادامه داد:این مصوبه به صورت آزمایشی در 6 ماهه اول سال اجرا شد اما شرکت‌های حمل بتن به تعهدات خود عمل نکردند لذا پلیس روز گذشته به آن‌ها اخطار داد و 10 روز مهلت دادیم که تا پایان مهرماه مشکلات خود از قبیل معاینه فنی، سامانه‌ها و سیستم‌هایی که باید نصب کنند و بحث بارنامه‌ها و باسکول‌هایی که در این شرکت‌هابه کار گیری می‌شود رسیدگی شود البته برآورد ما این است که نمی‌توانند خواسته‌ی ما را تمکین کنند و ما به قبل از این برنامه برمی‌گردیم و به صورت جدی با تردد آن‌ها در روز مخالفت خواهیم کرد.

رئیس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که آیا تردد میکسرها در روز باعث ترافیک می‌شود تصریح کرد: در برخی از مقاطع روز به لحاظ ترافیکی آن هم در بعضی از مناطق امکان‌ صدور مجوز تردد برای میکسرها وجود ندارد.

سردار حمیدی با بیان این‌که میکسرها علاوه بر ایجاد ترافیک باعث آزار مردم مناطقی که در آن جا کار عمرانی صورت می‌گیرد می‌شوند،اظهار کرد: یک سری از مناطق مانند مناطق شمالی و مرکزی که شلوغ هستند تردد میکسرها شاید مشکلاتی ایجاد کند از طرف دیگر ساکنان این مناطق در شب که این میکسرها می‌خواهند کار کنند دچار مشکل می‌شوند و آسیب‌های خاص خود را دارد.

وی افزود: لذا به این جمع بندی رسیدیم که یک فرصت 6 ماهه به شرکت‌های حمل بتن دهیم تا مشکلات خود را برطرف کنند پلیس هم باتوجه به شرایط ترافیکی به آن‌ها مجوز مقطعی خواهد داد.

در همه‌ی شهر تهران شرایط یکسانی نداریم در برخی از مناطق خصوصا مناطق شمالی و مرکزی امکان تردد در روز وجود ندارد وهمچنان برای تردد ماشین‌های حمل بتن محدودیت وجود دارد در مناطق حاشیه‌ای تهران که مشکلات ترافیکی کم‌تری دارند و در طول روزهم می‌شود کار کرد این امر انجام می‌شود.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان این‌که شرکت‌های حمل بتن به تعهدات خود عمل نکردند، تصریح کرد: چیزی که مسلم است این است که شرکت‌های حمل بتن به تعهداتی که داده بودند لذا ما چه در مناطق حاشیه‌ای که تردد در روز امکان‌پذیر است و چه در جاهایی که شرایط ترافیکی اجازه این کار را نمی‌دهد اجازه تردد به آن‌ها را در طول روز را نخواهیم داد.

سردار حمیدی در پاسخ به این سوال که در روز چه ساعاتی می‌توان به میکسرها اجازه تردد داد گفت: مقاطع مختلف فرق می‌کند در مناطقی می‌شود از 9 صبح تا 3 بعد از ظهر که از پیک ترافیک عبور کردیم و هنوز به اوج نرسیدیم به آن‌ها مجوز داد ولی این موضوع تابع شرایطی است که هنوز محقق نشده است.

وی افزود: همین حالا خودروهای حمل سوخت وارد شهر تهران می‌شوند و شرایط خاصی دارند میکسر و بتن چون بتن زنده محسوب می‌شود و زمان رسیدن به پروژه محدود است اگر هم پروژه‌ها با کیفیت اجرا نشود می‌تواند آثار مخربی را در آینده به بار بگذارد لذا مسئولین فنی فعال در این حوزه که می‌توانستند کمک کنند به این جمع بندی رسیدند که اگر پلیس اجازه تردد در روز را دهد برای جامعه بهتر است.

کد خبر 134731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha