سهم بالای ایران خودرو در تولید خودروهای تجاری در کشور / کاهش ارزبری 6.5 میلیون دلاری در تولید اتوبوس آمبولانس

در مراسمی با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت ، مدیرعامل ایران خودرو و رئیس سازمان اورژانس کشور، 20 دستگاه اتوبوس آمبولانس تولیدی شرکت ایران خودرو تحویل اورژانس کشور شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در این مراسم با اشاره به داخلی سازی 60 درصدی اتوبوس آمبولانس های تولیدی در ایران خودرو دیزل گفت: در پروژه تولید اتوبوس آمبولانس کاهش ارزبری 6.5 میلیون دلاری رخ داده است و این شروع کار در این مجموعه صنعتی در حوزه تولید خودروهای کار و تجاری است.

 

مهدی صادقی نیارکی معاون وزیر صمت



وی همچنین به ظرفیت 10 درصدی تولید خودروهای تجاری در کشور اشاره کرد و افزود: بالاترین میزان تولید خودرو در حوزه کار و تجاری مربوط به سال های 89 و 90 است که بیشترین حجم تولید در ناوگان اتوبوس، مینی بوس و کامیون و کشنده را شاهد بودیم اتفاقی که همزمان با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها صورت گرفت.

 

گزارش تصویری این مراسم را می توانید اینجا ببینید



معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به رشد صنعت در سه ماهه اول سال 1400، این اتفاق را نتیجه اعتماد و تمرکز در صنعت کشور دانست و تاکید کرد: علاوه بر رشد 6.1 درصدی صنعت در 3 ماهه اول امسال، آمار شش ماهه تولید در صنعت خودرو نشان می دهد که در این مدت بیش از 485 هزار دستگاه انواع خودرو تولید شده که رشد بیش از ۴ درصدی در این حوزه محقق شده است.

صادقی نیارکی ادامه داد: در حوزه کامیون، کامیونت و کشنده نیز نسبت به شش ماهه سال گذشته شاهد رشد حدود 83 درصدی بوده ایم که بخش عمده ای از آن مربوط به شرکت ایران خودرو دیزل است.

وی همچنین با توجه به اهمیت تامین نیازهای تولید، تامین مواد اولیه را رویکرد اصلی وزارت صمت اعلام کرد و از جدیت دولت جدید در این راستا خبر داد.

تا پایان سال سهم خودکفایی در اتوبوس آمبولانس به 67 درصد می رسد / تولید کشنده ای جدید برای نخستین بار در کشور

در ادامه این مراسم مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به رشد 60 درصدی تولید در این گروه صنعتی، تولید اتوبوس آمبولانس را حاصل اراده، تلاش و اعتماد به صنعتگران داخلی اعلام کرد و گفت: رشد تولید، کیفیت، توسعه داخلی سازی و توجه به نوآوری و رشد صادرات مجموعه ای از اهداف ایران خودرو در سال 1400 است که در راستای سیاست های کلان نظام و رهبری و وزارت صمت هدف گذاری شده است.

رشد170 درصدی تولید در ایران خودرو دیزل

فرشاد مقیمی که در مراسم تحویل اتوبوس آمبولانس های تولیدی به اورژانس کشور سخن می گفت به رشد 170 درصدی تولید در ایران خودرو دیزل در نیمه نخست امسال پرداخت و با اشاره به اینکه دستیابی به این موفقیت نشان از همت و اراده در این مجموعه صنعتی است، افزود: در راستای رشد تولید در این گروه، رشد تولید در زنجیره تامین قطعات و محصولات نهایی نیز حاصل شده است تلاشی که ماحصل آن رشد اشتغال و ارزش افزوده است.

 

فرشاد مقیمی



وی همچنین از هدف‌گذاری 67 درصدی برای خودکفایی در تولید اتوبوس آمبولانس در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر این محصول با 56 درصد خودکفایی به تولید می‌رسد.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظورارتقاء اتوبوس C1230 گفت: اتوبوسی که امروز تحویل می شود با اتوبوس اصلی این مدل تفاوت های بسیاری دارد، از ترمز ها تا جاگذاری لوله های آب و اکسیژن همچنین در حوزه فنی تغییراتی صورت گرفته و موتور ارتقا یافته 350 اسب بخاری جایگزین نمونه 300 اسب بخاری شده است.

مقیمی همچنین از آمادگی برای صادرات این محصول خبر داد و یاد آور شد: این امکان و ظرفیت در ایران خودرو دیزل فراهم است که علاوه بر تامین نیاز داخل، بخشی از آن را صادر نماید.

وی در ادامه به نوآوری در محصولات ایران خودرو دیزل اشاره کرد و در همین ارتباط از تولید کشنده‌ای جدید و خودروی 6 در6 برای نخستین بار در کشور خبر داد و بیان کرد: تولید این محصول نقطه عطفی در حوزه صنعت خودروی سنگین است چرا که این محصول مانع خروج رقم قابل توجهی ارز از کشور می شود محصولی که در حال حاضر تولید 23 دستگاه از آن به مرحله نهایی رسیده و 10 دستگاه از این محصول نیز به زودی تحویل خواهد شد.

طراحی 100 درصدی اتوبوس آمبولانسی ایران خودرو دیزل در کشور

جواد توسلی مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل نیز در مراسم تحویل اتوبوس آمبولانس های سازمان اورژانس کشور، تولید اتوبوس آمبولانسی را یکی از افتخارات خوب این شرکت صنعتی عنوان کرد و گفت: از نکات بارز تولید اتوبوس آمبولانس های کشور، کاهش ارزبری این محصول در فرایند داخلی سازی تولید است چنانچه داخلی سازی این محصول باعث کاهش ارزبری 300 هزار یورویی شد که باعث افتخار در صنعت کشور است.

 

جواد توسلس مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل



وی با بیان اینکه اتوبوس آمبولانسی که در ایران خودرو دیزل تولید شده صد در صد در داخل طراحی شده است، افزود: خوشبختانه تمام مراحل تولید و قطعات مورد استفاده در این اتوبوس از داخل تامین و تکمیل شده است.

توسلی مهر تصریح کرد: ایران خودرو دیزل از نیمه دوم سال 99 و پس 9 سال وقفه اقدام به داخلی سازی اتوبوس در کشور کرد تا شعار ما می توانیم راتحقق بخشد.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به با عقد قراداد این شرکت با سازمان اورژانس کشوردر تامین اتوبوس های آمبولانسی بیان کرد: شرکت ایران خودرو دیزل در تولید نخستین اتوبوس آمبولانس کشور، توانست درکمتر از 35 روز و با فعالیت سه شیفت کاری موفق به تولید این محصول استراتژیک در داخل کشور شود.

تولید اتوبوس آمبولانس افتخاری برای کشور است

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور نیز در مراسم تحویل اتوبوس آمبولانس های ایران خودرو دیزل به این سازمان گفت: در چند سال گذشته، بالغ بر 6000 دستگاه اتوبوس از ایران خودرو دیزل خریداری شده است.

 

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور



وی افزود: باید از تولید داخل حمایت کرد و نگاه دولت به درون و داخلی سازی محصولات در کشور باشد.

وی در پایان، تولید اتوبوس آمبولانس را افتخاری برای کشور دانست و ابراز امیداواری کرد که در خصوص ناوگان امدادی ون‌ نیز همچون ناوگان اتوبوسی در این سازمان شاهد اتفاقات مثبتی باشیم.
 

کد خبر 134733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha